article
1.6669211
RIETMOLEN Pal aan de Haaksbergse kant van de provinciegrens wordt bij Rietmolen naast de N315 gewerkt aan de voorbereidingen van een bypass voor de weg. De N315/Haaksbergseweg moet hier de komende tijd enkele tientallen meters worden verlegd.
Voorbereiding bypass N315 bij Rietmolen voor bouw N18-viaduct
RIETMOLEN Pal aan de Haaksbergse kant van de provinciegrens wordt bij Rietmolen naast de N315 gewerkt aan de voorbereidingen van een bypass voor de weg. De N315/Haaksbergseweg moet hier de komende tijd enkele tientallen meters worden verlegd.
http://www.tubantia.nl/regio/achterhoek/voorbereiding-bypass-n315-bij-rietmolen-voor-bouw-n18-viaduct-1.6669211
2016-11-22T14:28:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6669218.1479825115!image/image-6669218.JPG
Rietmolen,Sociaal en maatschappij,Economie,Verkeer en vervoer,N18,N315,hermes
Achterhoek
Home / Regio / Achterhoek / Voorbereiding bypass N315 bij Rietmolen voor bouw N18-viaduct

Voorbereiding bypass N315 bij Rietmolen voor bouw N18-viaduct

Foto's
3
Reacties
Reageer
    • Voorbereidingen bypass bij Rietmolen
      Titel
      Voorbereidingen bypass bij Rietmolen
      Fotograaf
    • Bypass in N347 in gebruik
      Titel
      Bypass in N347 in gebruik
      Fotograaf
    • Bypass in N347 in gebruik
      Titel
      Bypass in N347 in gebruik
      Fotograaf
    RIETMOLEN Pal aan de Haaksbergse kant van de provinciegrens wordt bij Rietmolen naast de N315 gewerkt aan de voorbereidingen van een bypass voor de weg. De N315/Haaksbergseweg moet hier de komende tijd enkele tientallen meters worden verlegd.

    Wegenbouwer Noaber18 krijgt zo gelegenheid om de bestaande weg om te bouwen tot viaduct dat over de nieuwe N18 loopt. Dinsdag is tussen Sint Isidorushoeve en Haaksbergen net een vergelijkbare bypass in gebruik genomen in de Goorsestraat (N347). Ook voor de weg Haaksbergen- Hengelo (N739) is een bypass aangelegd. Voor het zover was, is over de bypass een tijdelijke brug gebouwd. Die brug wordt de komende anderhalf jaar gebruikt door bouwverkeer. Op die manier wordt zwaar verkeer van de wegenbouwer gescheiden van doorgaand verkeer.

    Rijkswaterstaat heeft mede namens de wegenbouwer uitgelegd waarom naar het systeem van bypasses wordt gegrepen: op de plekken waar de huidige wegen in de nabije toekomst over de N18 lopen, moeten viaducten worden aangelegd. Eerst wordt het asfalt van de oude weg opgebroken en verwijderd. Vervolgens moet een fundering van grond en puin worden gelegd. De fundering van deze viaducten moet maandenlang inklinken voordat deze het gewicht van de brug kan dragen.

    De bouw van de eigenlijke definitieve viaducten vindt pas in de loop van 2017 plaats. Omdat het proces zo lang duurt, is de overlast het geringst als het 'gewone' verkeer zolang een alternatieve weg krijgt.

    Uiteindelijk komen er ongelijkvloerse kruisingen in alle N-wegen die de 27 kilometer lange nieuwe N18 kruisen. Over twee jaar moet de N18 berijdbaar zijn.