article
1.6526008
ALMELO - De reclamebelasting die ondernemers in de binnenstad van Almelo betalen stijgt komend jaar met 9,5 procent. De ondernemers in gebied A, het kernwinkelgebied, moeten 750 euro betalen. Dat was dit jaar nog 685,20 euro. Voor ondernemers in gebied B, de schil rond het centrum, blijft de belasting 448,20 euro per jaar.
Reclamebelasting voor ondernemers in binnenstad Almelo stijgt fors
ALMELO - De reclamebelasting die ondernemers in de binnenstad van Almelo betalen stijgt komend jaar met 9,5 procent. De ondernemers in gebied A, het kernwinkelgebied, moeten 750 euro betalen. Dat was dit jaar nog 685,20 euro. Voor ondernemers in gebied B, de schil rond het centrum, blijft de belasting 448,20 euro per jaar.
http://www.tubantia.nl/regio/almelo-en-omgeving/almelo/reclamebelasting-voor-ondernemers-in-binnenstad-almelo-stijgt-fors-1.6526008
2016-10-13T12:41:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6526020.1476362440!httpImage/image-6526020.jpg
Almelo
Home / Regio / Almelo en omgeving / Almelo / Reclamebelasting voor ondernemers in binnenstad Almelo stijgt fors

Reclamebelasting voor ondernemers in binnenstad Almelo stijgt fors

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Met de inkomsten uit de reclamebelasting wordt onder meer de kerstverlichting betaald.
      Fotograaf
    ALMELO - De reclamebelasting die ondernemers in de binnenstad van Almelo betalen stijgt komend jaar met 9,5 procent. De ondernemers in gebied A, het kernwinkelgebied, moeten 750 euro betalen. Dat was dit jaar nog 685,20 euro. Voor ondernemers in gebied B, de schil rond het centrum, blijft de belasting 448,20 euro per jaar.

    De belasting gaat omhoog op verzoek van de binnenstadondernemers zelf. Winkeliersvereniging Centrum Almelo Actief (CAA) heeft de gemeente gevraagd de verhoging door te voeren. De gemeente Almelo int de belasting, maar maakt het complete bedrag vervolgens over naar CAA. Die organiseert met het geld evenementen in het centrum en zorgt voor aankleding, zoals de kerstverlichting.

    Te weinig inkomsten
    In gebied A kunnen de kosten echter niet gedekt worden uit de huidige inkomsten. Dat komt onder andere door de vele leegstand, waardoor er minder ondernemers zijn die meebetalen.

    Bloemen en verlichting 
    In gebied B zijn de acties wel kostendekkend. Het gaat dan bijvoorbeeld om bloembaskets, sfeerverlichting en een aantal activiteiten. Maar om ook in gebied A de evenementen te behouden en nieuwe activiteiten te organiseren is er meer geld nodig. Daarom de tariefsverhoging.