article
1.6099910
TUBBERGEN - Bij de gemeente Tubbergen zijn meerdere klachten binnengekomen over de slechte telefonische bereikbaarheid van het gemeentehuis. Vorig jaar werden 100 tot 200 gesprekken gemist op zo'n 7.000 telefoontjes, die de gemeente per maand te verwerken kreeg.
Tubbergen telefonisch niet optimaal bereikbaar
TUBBERGEN - Bij de gemeente Tubbergen zijn meerdere klachten binnengekomen over de slechte telefonische bereikbaarheid van het gemeentehuis. Vorig jaar werden 100 tot 200 gesprekken gemist op zo'n 7.000 telefoontjes, die de gemeente per maand te verwerken kreeg.
http://www.tubantia.nl/regio/almelo-en-omgeving/tubbergen/tubbergen-telefonisch-niet-optimaal-bereikbaar-1.6099910
2016-06-11T19:48:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6099911.1465674698!image/image-6099911.JPG
Tubbergen,Gemeentedienst,Gemeente,Bereikbaarheid,Telefoon,Gemeentehuis,hermes
Tubbergen
Home / Regio / Almelo en omgeving / Tubbergen / Tubbergen telefonisch niet optimaal bereikbaar

Tubbergen telefonisch niet optimaal bereikbaar

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De gemeente Tubbergen neemt diverse maatregelen om de telefonische bereikbaarheid te vergroten.
      Fotograaf
    TUBBERGEN - Bij de gemeente Tubbergen zijn meerdere klachten binnengekomen over de slechte telefonische bereikbaarheid van het gemeentehuis. Vorig jaar werden 100 tot 200 gesprekken gemist op zo'n 7.000 telefoontjes, die de gemeente per maand te verwerken kreeg.

    Als mensen met de gemeente bellen en (te) lang in de wacht staan, hangen ze op een gegeven moment op. Dat wordt geregistreerd als gemist gesprek. Maart sprong eruit. Het aantal gemiste gesprekken liep op tot ruim 500, het aantal telefoontjes die maand was ruim 9.000. Die maand viel de aanslag voor de Wet onroerende zaakbelasting bij de burgers op de mat. De gemeente Tubbergen heeft vorig jaar ook meer telefoontjes gekregen als gevolg van de herindicatie van de huishoudelijke ondersteuning en de decentralisatie van de zorg.

    Maatregelen
    Door medewerkers te trainen in gesprekstechnieken moeten ze bellende burgers beter en sneller helpen. De medewerkers van de gemeente worden bovendien getraind in computerprogramma's als Outlook, Word en Excel. Verder is de gemeentelijke website begin dit jaar vernieuwd. Dat moet er volgens de gemeente ook toe leiden dat burgers zaken eerst zelf digitaal proberen te regelen in plaats van telefonisch.