article
1.6217774
BORNE - Voor haar sollicitatie heeft ze nog wel wat tips gevraagd aan haar voorganger. Met reden, want de manier waarop Bart Geven als eerste de rol van dorpsmanager invulde, oogstte bewondering, dus van zijn kennis en ervaring meeprofiteren, kon geen kwaad. Toch streeft Ellen Bijsterbosch er niet naar om een kopie van hem te worden.
Nieuwe dorpsmanager Borne Ellen Bijsterbosch: ‘Ik ben geen Bart 2.0’
BORNE - Voor haar sollicitatie heeft ze nog wel wat tips gevraagd aan haar voorganger. Met reden, want de manier waarop Bart Geven als eerste de rol van dorpsmanager invulde, oogstte bewondering, dus van zijn kennis en ervaring meeprofiteren, kon geen kwaad. Toch streeft Ellen Bijsterbosch er niet naar om een kopie van hem te worden.
http://www.tubantia.nl/regio/hengelo-en-omgeving/borne/nieuwe-dorpsmanager-borne-ellen-bijsterbosch-ik-ben-geen-bart-2-0-1.6217774
2016-07-24T21:16:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6217781.1469394756!image/image-6217781.jpg
Borne
Home / Regio / Hengelo en omgeving / Borne / Nieuwe dorpsmanager Borne Ellen Bijsterbosch: ‘Ik ben geen Bart 2.0’

Nieuwe dorpsmanager Borne Ellen Bijsterbosch: ‘Ik ben geen Bart 2.0’

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    BORNE - Voor haar sollicitatie heeft ze nog wel wat tips gevraagd aan haar voorganger. Met reden, want de manier waarop Bart Geven als eerste de rol van dorpsmanager invulde, oogstte bewondering, dus van zijn kennis en ervaring meeprofiteren, kon geen kwaad. Toch streeft Ellen Bijsterbosch er niet naar om een kopie van hem te worden.

    „Ik hoop niet dat mensen verwachten dat ik een Bart 2.0 ben”, zegt ze stellig. „Ik ben niet Bart, ik ben Ellen...” Maar handige tips en trucs van hem meenemen, dat is ze wel van plan. Zoals het nette jasje dat hij standaard aan een haakje in de werkkamer had hangen, om snel even aan te schieten bij onverwacht bezoek. „Dat zal ik zeker ook doen.”
    Het afgelopen jaar heeft Bijsterbosch intensief samengewerkt met de dorpsmanager die eind vorige maand afscheid nam. „Hij was de accountmanager van de Veldkamp, waar ik projectleider van was.” Zo kon ze al aardig meekijken in zijn keuken en wat ze zag beviel haar wel. Dus toen de functie beschikbaar kwam, aarzelde ze geen moment.

    Kans

    „Wat ik mooi vind is dat je de verbindende factor kunt zijn tussen de gemeente en mensen van buiten. Een soort spinnetje in het web. Van alle kanten krijg je vragen, die zet je dan uit binnen de organisatie. Belangen behartigen en in het oog houden. Ik praat heel makkelijk en ik vind dat ook leuk om te doen. Mensen die mij kennen zeggen: dit past helemaal bij jou. Dan ben je toch gek als zo’n kans voorbijkomt en je laat hem schieten.”
    In september begint ze officieel. „Maar als er nu iemand komt met vragen, zal ik zeker niet wachten”, schetst ze. De eerste maanden zal ze vooral besteden aan het leren kennen van de ondernemers. „De organisatie ken ik natuurlijk al, dat is een voordeel.”

    Niet wachten

    De dorpsmanager werkt immers voor zowel de Bundeling Bornse Ondernemers als voor de gemeente, waar zij het afgelopen jaar al was gedetacheerd. De acquisitie van bedrijven die zich op de Veldkamp willen vestigen, zal ze ook niet laten wachten.
    Eén van de tips van Greven die ze ter harte neemt: als een ondernemer met een probleem belt, zorg dat je er altijd binnen een paar dagen bent. „Je hoeft niet altijd alles op te lossen, maar zorg dat je het verhaal aanhoort en kijk of je samen een oplossing kunt vinden.”

    Uitdaging

    Bijsterbosch beseft dat haar een stevige uitdaging wacht. Haar voorganger heeft immers in 3,5 jaar wel wat neergezet. „Als zo iemand vertrekt zegt iedereen altijd: jammer dat je weggaat. Michel Kotteman zei: fijn dat we je zo lang konden houden. Als iemand na drie jaar zo’n aantal mensen op de afscheidsreceptie ontvangt, dan heb je aardig wat bereikt. De lat ligt dus vrij hoog...”