article
1.6601914
BORNE - Team Nijhuis is door Deloitte voor de tweede maal in de Technology Fast50 geplaatst. Maar voor de motor van het bedrijf, Gerben Lievers, is de tweede nominering voor de FD Gazellen Award nog veel belangrijker.
Team Nijhuis Borne groeit tegen de klippen op
BORNE - Team Nijhuis is door Deloitte voor de tweede maal in de Technology Fast50 geplaatst. Maar voor de motor van het bedrijf, Gerben Lievers, is de tweede nominering voor de FD Gazellen Award nog veel belangrijker.
http://www.tubantia.nl/regio/hengelo-en-omgeving/borne/team-nijhuis-borne-groeit-tegen-de-klippen-op-1.6601914
2016-11-02T13:24:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6601970.1478092977!image/image-6601970.jpg
Borne
Home / Regio / Hengelo en omgeving / Borne / Team Nijhuis Borne groeit tegen de klippen op

Team Nijhuis Borne groeit tegen de klippen op

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    BORNE - Team Nijhuis is door Deloitte voor de tweede maal in de Technology Fast50 geplaatst. Maar voor de motor van het bedrijf, Gerben Lievers, is de tweede nominering voor de FD Gazellen Award nog veel belangrijker.
     

    Eigenlijk wilden Jan en Gerry Lievers de stekker eruit trekken. Met de komst van internet raakten de traditionele marketingtechnieken achterhaald en de kennis van de nieuwe werkwijze was te beperkt om nog mee te komen. Totdat zoon Gerben meedeelde dat hij wel mogelijkheden zag.

    Omzetgroei
    Dat was zes jaar geleden en inmiddels is online marketingbureau Team Nijhuis van 3 naar 33 marketeers gegroeid en beschouwen Deloitte en het Financieel Dagblad het als een van de nieuwe toppers in hun vakgebied. Vooral vanwege de omzetgroei, die vorig jaar 890 procent bedroeg en dit jaar 314. Da’s mooi, maar Gerben Lievers is nog blijer met de FD Gazellen Award, waarvoor het bedrijf is genomineerd en die dinsdag 15 november wordt uitgereikt. „Daarvoor kijken ze bijvoorbeeld ook naar hoe je omgaat met je mensen, hoe je tegen je werk aankijkt en hoe de marketing en communicatie is georganiseerd.”

    Knipoog
    Op al die vlakken heeft het team een uitgesproken identiteit. In de kantine is dat zichtbaar in de creatieve posters die voor collega’s in elkaar worden geshopt bij bijzondere gelegenheden. De wand hangt vol met foto’s met een knipoog. Maar nog veel overtuigender is de manier waarop met klanten wordt omgegaan en de resultaten die daarmee worden behaald. Uitgangspunt is steeds welke boodschap het bedrijf bij wie over wil brengen. Daar worden alle strategieën op aangepast. De resultaten worden bovendien altijd zichtbaar gemaakt aan de klant, want daar leent internet zich uitstekend voor.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Boodschap
    „We starten met een grondige inventarisatie”, legt Lievers uit. „Waar heeft iemand behoefte aan?” Alleen zo kan de boodschap goed worden afgestemd. Want niet iedereen zit te wachten op de mededeling dat een bedrijf veertien vestigingen heeft. Voor een ander kan het juist heel relevant zijn dat hij binnen een half uur ergens binnen kan lopen.

    Vrolijk
    De traditionele marketing richt zich te veel op de verkoper, niet op de klant, vindt Lievers. In vakjargon: unique selling points in plaats van unique buying reasons. Team Nijhuis doet daar niet aan mee, ook niet op verzoek van de klant. Een bedrijf dat aanklopt met de mededeling: doe mij maar een banner op die en die website, krijgt nul op het rekest. Ondernemers neigen naar eigenwijsheid, maar Lievers wil zijn strategie verkopen.

    „We hebben de vraag gesteld: wat is nou de meest ideale klant? Dat is de klant waar wij het meest vrolijk van worden. Tegen de niet-ideale klant zeggen wij direct nee. Tachtig procent van de bedrijven wijzen wij af als klant. Omdat ik niet in de business geloof, omdat deze voor ons geen toegevoegde waarde heeft.”

    Ook ethische overwegingen spelen mee bij de keuzes . Zo heeft vader Jan in het verleden wel eens een bontpellerij als klant geweigerd. Het kaalplukken van levende dieren stuitte hem te zeer tegen de borst.