article
1.6293448
HENGELO - De afsluiting van de Haaksbergerstraat heeft gevolgen voor bedrijven rond het Twentekanaal. Zware vrachtwagens moeten omrijden via de A35, de Deldenerstraat en de Geerdinksweg. Over de Boekelosebrug omrijden is niet altijd een optie: daar mogen alleen trucks rijden die niet zwaarder zijn dan 38 ton.
Bedrijven moeten omrijden voor afsluiting Haaksbergerstraat Hengelo
HENGELO - De afsluiting van de Haaksbergerstraat heeft gevolgen voor bedrijven rond het Twentekanaal. Zware vrachtwagens moeten omrijden via de A35, de Deldenerstraat en de Geerdinksweg. Over de Boekelosebrug omrijden is niet altijd een optie: daar mogen alleen trucks rijden die niet zwaarder zijn dan 38 ton.
http://www.tubantia.nl/regio/hengelo-en-omgeving/hengelo/bedrijven-moeten-omrijden-voor-afsluiting-haaksbergerstraat-hengelo-1.6293448
2016-08-25T14:34:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6293665.1472135482!httpImage/image-6293665.jpg
Hengelo,Twentekanaal,Morssinkhof Beton,Haaksbergerstraat,BIT,omrijden,A35
Hengelo
Home / Regio / Hengelo en omgeving / Hengelo / Bedrijven moeten omrijden voor afsluiting Haaksbergerstraat Hengelo

Bedrijven moeten omrijden voor afsluiting Haaksbergerstraat Hengelo

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Morssinhof Beton (links) heeft vestigingen aan de zuid- en noordkant van het Twentekanaal. De Haaksbergerstraat gaat vanaf 5 september tot 16 oktober dicht.
      Fotograaf

    HENGELO - De afsluiting van de Haaksbergerstraat heeft gevolgen voor bedrijven rond het Twentekanaal. Zware vrachtwagens moeten omrijden via de A35, de Deldenerstraat en de Geerdinksweg. Over de Boekelosebrug omrijden is niet altijd een optie: daar mogen alleen trucks rijden die niet zwaarder zijn dan 38 ton.

     

    De Haaksbergerstraat gaat dicht van maandag 5 september tot zondag 16 oktober vanaf de Binnenhavenstraat tot de Platinastraat. De afsluiting heeft grote gevolgen voor Morssinkhof Beton. De fabrikant voor grond-, weg- en waterbouw heeft ten noorden van het Twentekanaal een verkoopkantoor, een expeditie en een product en laadlocatie en ten zuiden ook nog een productie- en laadlocatie. De afsluiting zou betekenen dat ze voor de aan- en afvoer van producten moeten omrijden via de A35, terwijl de vestigingen hemelsbreed minder dan een kilometer uit elkaar liggen.

    Onhandig
    De Belangenvereniging Bedrijvenpark Twentekanaal (BIT) stelt dat ze blij is met de vernieuwing van de weg. „Ook wij willen graag mee in de vaart der volkeren en realiseren ons dat het er alleen maar beter op wordt”, zegt waarnemend parkmanager Gert-Jan Bennink. Hij zegt wel dat bedrijven flink moeten gaan omrijden. „Dat is niet ondoenlijk maar wel onhandig.” Morssinkhof Beton wordt volgens Bennink zwaar benadeeld omdat zij met hun vrachtverkeer niet via de Boekelosebrug kunnen. „Zij moeten omrijden om bij hun eigen voorraad te komen.”

    Wegvak
    De BIT heeft aan de bel getrokken bij de gemeente. En met resultaat. Volgens een woordvoerster van de gemeente zijn er aparte afspraken gemaakt met Morssinkhof. „Wij hebben met het bedrijf afgesproken dat zij zo lang mogelijk over het wegvak kunnen blijven rijden, ook al is dat deel formeel afgesloten. Het bedrijf gaat zelf met lichtere vrachtwagens rijden. Op die manier proberen we de pijn te verzachten”, aldus de woordvoerster. Directeur Geert Morssinkhof kan vanwege vakantie niet reageren maar de BIT is blij met de maatregel.
    Parkmanager Bennink spreekt de hoop uit dat bij toekomstige wegwerkzaamheden de gemeente eerder aan de bel trekt. „Dat was bij de reconstructie van de Diamantstraat een paar jaar geleden wel het geval. Wij zijn in een eerder stadium betrokken bij de plannen en er was ook een klankbordgroep. Dit gaat allemaal wat gehaaster.”