article
1.6321917
AMBT DELDEN - Twents boerengezin Truitman uit Ambt Delden is sinds twee jaar het uithangbord voor zuivelgigant FrieslandCampina in Azië.
Deze Twentse familie is het gezicht van Hollandse melk in Azië
AMBT DELDEN - Twents boerengezin Truitman uit Ambt Delden is sinds twee jaar het uithangbord voor zuivelgigant FrieslandCampina in Azië.
http://www.tubantia.nl/regio/hengelo-en-omgeving/hof-van-twente/deze-twentse-familie-is-het-gezicht-van-hollandse-melk-in-azi%C3%AB-1.6321917
2016-08-31T11:49:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6321991.1472637908!image/image-6321991.PNG
Ambt Delden,Bio-industrie,Veeteelt,Gezin,Veehouderij,Handel,Internationale samenwerking,Multinational
Hof van Twente
Home / Regio / Hengelo en omgeving / Hof van Twente / Deze Twentse familie is het gezicht van Hollandse melk in Azië

Deze Twentse familie is het gezicht van Hollandse melk in Azië

Foto's
2
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Boerenfamilie Truitman. Vanaf links: grootouders Janneke en Barend, Hanne, Matt, Lars, Charlot, Walter en hond Bliksem.
      Fotograaf
      Locatie
      Ambt Delden
    AMBT DELDEN - Twents boerengezin Truitman uit Ambt Delden is sinds twee jaar het uithangbord voor zuivelgigant FrieslandCampina in Azië.
    Voor ons is het ook niet slecht dat er in Azië meer melk verkocht gaat worden

    De familie Truitman is zo Hollands mogelijk neergezet voor miljoenen potentiële klanten in Azië. Met Dutch Lady, een internationaal merk van FrieslandCampina, wordt in de groeiende vraag naar melk en melkproducten in met name Maleisië, Hongkong en Vietnam voorzien.

    Op de Vietnamese site ademen plaatjes de sfeer van rust, pure natuur en eeuwenoud Twents boerenerven. Binnenkort strijkt weer een complete film- en fotoploeg neer op het erf, voor nieuw materiaal.

    Waarom de familie Truitman?
    „Ik denk dat het puur toeval is”, zegt Walter (41). „Het contact met de fotografen is gelegd toen we een jaar of drie geleden meededen aan de boerderijdag van Campina. Alles zat toen mee: we hadden prachtig weer en een bult volk over de vloer.” „Wel 1.200 man”, zegt opa Barend (69), die samen met zijn zoon 130 melkkoeien en 74 hectare land bestiert.

    „We willen in de campagnes voor onze vele merken graag onze eigen leden inzetten”, zegt een woordvoerder van FrieslandCampina. „Op die manier verstevigen we de binding tussen onze producten, de bron en de consument. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe in dit geval het keuzeproces is geweest.”

    Belang
    “We vinden het leuk dat we tegen een mooie onkostenvergoeding een bijdrage aan een prachtig product kunnen leveren,” zegt Walter. “En wees eerlijk: voor ons en de melkprijs is het ook niet slecht dat er in Azië meer melk verkocht gaat worden.”