article
1.6650397
OUD-OOTMARSUM - Roel Korbee heeft het helemaal gehad met PostNL. Het motorblok dat de inwoner van Oud-Ootmarsum kocht voor 350 euro, kwam nooit aan. Na vele telefoontjes met de PostNL kreeg hij te horen dat het blok olie zou hebben gelekt en dat het daarom niet meer kon worden verstuurd. PostNL geeft aan een oplossing te zoeken. En het motorblok? Dat is vernietigd.
Inwoner Oud-Ootmarsum: PostNL, waar is mijn motorblok?
OUD-OOTMARSUM - Roel Korbee heeft het helemaal gehad met PostNL. Het motorblok dat de inwoner van Oud-Ootmarsum kocht voor 350 euro, kwam nooit aan. Na vele telefoontjes met de PostNL kreeg hij te horen dat het blok olie zou hebben gelekt en dat het daarom niet meer kon worden verstuurd. PostNL geeft aan een oplossing te zoeken. En het motorblok? Dat is vernietigd.
http://www.tubantia.nl/regio/oldenzaal-en-omgeving/dinkelland/inwoner-oud-ootmarsum-postnl-waar-is-mijn-motorblok-1.6650397
2016-11-16T12:06:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6650403.1479297835!httpImage/image-6650403.jpg
Overijssel,Dinkelland,Oud-Ootmarsum,Lokaal Thema TT,PostNL,Marktplaats
Dinkelland
Home / Regio / Oldenzaal en omgeving / Dinkelland / Inwoner Oud-Ootmarsum: PostNL, waar is mijn motorblok?

Inwoner Oud-Ootmarsum: PostNL, waar is mijn motorblok?

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Roel Korbee wil van PostNL weten waar zijn via marktplaats gekochte motorblok is gebleven.
      Fotograaf
    OUD-OOTMARSUM - Roel Korbee heeft het helemaal gehad met PostNL. Het motorblok dat de inwoner van Oud-Ootmarsum kocht voor 350 euro, kwam nooit aan. Na vele telefoontjes met de PostNL kreeg hij te horen dat het blok olie zou hebben gelekt en dat het daarom niet meer kon worden verstuurd. PostNL geeft aan een oplossing te zoeken. En het motorblok? Dat is vernietigd.
    Wat mij is overkomen in de communicatie met PostNL is ongelooflijK

    Verontwaardiging en frustratie wisselen elkaar af. Roel Korbee: „Ik kan er wel een boek over schrijven. Wat mij is overkomen in de communicatie met PostNL is ongelooflijk.” Het begon als een doodgewone aanschaf via Marktplaats van een Zündapp-motorblok.

    Wachten
    De verkoper stuurde het pakket netjes op, Korbee wachtte op ontvangst. En bleef wachten. Vele telefoontjes werden naar de klantenservice gepleegd, maar Korbee ving bot en het pakket kwam nooit aan. Uiteindelijk hoorde hij dat het motorblok was getraceerd en zou worden teruggestuurd naar de afzender in Eindhoven. Daar kwam het nooit aan.

    Vernietigd
    Na opnieuw contact met de klantenservice vernam Korbee dat het motorblok olie had gelekt, niet meer te versturen was en daarom vernietigd was. „Daar geloof ik niets van. Iemand heeft zich erover ontfermd. Dat is kwalijk.” Korbee laat het er niet bij zitten en gaat de handelswijze aan de kaak stellen. „Je telt als simpele klant absoluut niet mee bij PostNL.”

    Schadevergoeding
    ,,De klantenservice zal proberen tot een oplossing te komen”, zegt Tahira Limon, woordvoerder van PostNL. Een vorm van schadevergoeding is een van de mogelijkheden. Maar ze voegt er meteen aan toe dat PostNL daartoe niet is verplicht. Want: ,,Het pakket was niet aangetekend verstuurd en daardoor ook niet verzekerd.”

    Limon benadrukt het ‘ontzettend vervelend’ te vinden voor zowel de afzender als de koper van het motorblok. ,,Maar formeel hebben wij met de heer Korbee als ontvanger geen doen. Het is een kwestie tussen de afzender en de ontvanger.”