article
1.6549002
OLDENZAAL - Met ingang van het publicatiejaar 2016-2017 staakt de gemeente Oldenzaal de verspreiding van de (gratis) huis-aan-huis infogids. Het geld dat hiermee wordt bespaard (ruim 8500 mille), wordt gebruikt voor het maken van een glossy brochure en sfeervolle film over Oldenzaal.
Oldenzaal staakt verspreiding papieren infogids
OLDENZAAL - Met ingang van het publicatiejaar 2016-2017 staakt de gemeente Oldenzaal de verspreiding van de (gratis) huis-aan-huis infogids. Het geld dat hiermee wordt bespaard (ruim 8500 mille), wordt gebruikt voor het maken van een glossy brochure en sfeervolle film over Oldenzaal.
http://www.tubantia.nl/regio/oldenzaal-en-omgeving/oldenzaal/oldenzaal-staakt-verspreiding-papieren-infogids-1.6549002
2016-10-19T14:19:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6549021.1476886645!httpImage/image-6549021.jpg
Oldenzaal,Cultuur, kunst en recreatie,Politiek Lokaal TT,Sociaal en maatschappij,film,brochure,gemeente,Infogids,glossy
Oldenzaal
Home / Regio / Oldenzaal en omgeving / Oldenzaal / Oldenzaal staakt verspreiding papieren infogids

Oldenzaal staakt verspreiding papieren infogids

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De gemeente Oldenzaal ruilt de vertrouwde papieren infogids in voor een glossy brochure en sfeervolle film over de Boeskoolstad.
      Fotograaf
    OLDENZAAL - Met ingang van het publicatiejaar 2016-2017 staakt de gemeente Oldenzaal de verspreiding van de (gratis) huis-aan-huis infogids. Het geld dat hiermee wordt bespaard (ruim 8500 mille), wordt gebruikt voor het maken van een glossy brochure en sfeervolle film over Oldenzaal.    

    Jarenlang liet de gemeente een infogids verspreiden, die veel praktische informatie bevatte over de gemeente en lokale organisaties en verenigingen. Sinds 2014 werd de gids, in samenwerking met de VVV en binnenstadsondernemers, ook ingezet voor stadspromotie. Volgens het college voldoet de gids niet meer aan de informatiebehoefte van deze tijd. Informatie is steeds vaker digitaal te vinden en veel mensen zoeken -online- rechtstreeks contact met organisaties.

    Binnen de gemeente leeft de behoefte om de verschillende doelgroepen die Oldenzaal ((‘Glimlach van Twente’) te informeren en enthousiasmeren. Dat kan met behulp van diverse presentatiemiddelen. Om een goede sfeerimpressie van de Boeskoolstad te kunnen bieden, wordt gedacht aan een luxe glossy brochure over Oldenzaal en het maken van een ‘sfeervolle film’. Zowel het magazine als de film moeten ingaan op de gastvrije, culturele, Bourgondische, groene, moderne en aantrekkelijke stad die Oldenzaal wil zijn. Beide producten worden aan elkaar gekoppeld en moeten nog dit najaar klaar zijn.