article
1.6605521
OLDENZAAL - Minder management en meer professionaliteit. Dat is de inzet van de nieuwe koers die de Zorggroep Sint Maarten gaat varen. Als onderdeel van deze reorganisatie is besloten om een groot deel van de leidinggevende functies te schrappen. Gedwongen ontslagen zijn echter niet aan de orde.
Zorggroep Sint Maarten: betere zorg met minder managers
OLDENZAAL - Minder management en meer professionaliteit. Dat is de inzet van de nieuwe koers die de Zorggroep Sint Maarten gaat varen. Als onderdeel van deze reorganisatie is besloten om een groot deel van de leidinggevende functies te schrappen. Gedwongen ontslagen zijn echter niet aan de orde.
http://www.tubantia.nl/regio/oldenzaal-en-omgeving/oldenzaal/zorggroep-sint-maarten-betere-zorg-met-minder-managers-1.6605521
2016-11-03T12:57:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6605651.1478177593!image/image-6605651.jpg
Oldenzaal,Losser,Dinkelland,Tubbergen,Huishouding en verzorging,Sociaal en maatschappij,Zorggroep Sint Maarten,kwaliteit,reorganisatie,management
Oldenzaal
Home / Regio / Oldenzaal en omgeving / Oldenzaal / Zorggroep Sint Maarten: betere zorg met minder managers

Zorggroep Sint Maarten: betere zorg met minder managers

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Ook de bewoners van Sint Jozef in Weerselo hebben volgens Guido van den Boorn (rechts) baat bij de reorganisatie die wordt doorgevoerd binnen de Zorggroep Sint Maarten.
      Fotograaf
    OLDENZAAL - Minder management en meer professionaliteit. Dat is de inzet van de nieuwe koers die de Zorggroep Sint Maarten gaat varen. Als onderdeel van deze reorganisatie is besloten om een groot deel van de leidinggevende functies te schrappen. Gedwongen ontslagen zijn echter niet aan de orde. 

    Guido van den Boorn (interim-voorzitter van de Raad van Bestuur) geeft aan dat de Zorggroep de komende jaren een kwaliteitsslag wil maken. De veranderingen in de zorg maken volgens hem dat de bedrijfsvoering eenvoudiger moet en de huidige koers aangepast moet worden. „Hoe gaan we ervoor zorgen dat onze cliënten zo goed mogelijke zorg krijgen en dat het voor onze medewerkers leuk en plezierig blijft om hier te werken? Voor een organisatie van onze omvang (2.500 medewerkers, 2.000 bewoners/cliënten, ruim 2.000 vrijwilligers en ruim 3.000 mantelzorgers) is dat best een behoorlijke opgave.”

    Gastconcept
    De locaties van de ZSM worden samengebracht in vijf gemeenschappen. „Geen regio-units, een veel te koud woord, maar stralende eenheden”, vertelt Van den Boorn. ‘Zelforganiserende teams’ met ‘minder bureaucratische ballast’. „Met alle ontwikkelingen in de zorg willen we de boot niet missen. We willen juist vooraan staan, zodat we goede zorg kunnen blijven leveren. Als je het Hilton-hotel binnenloopt, tref je daar een bepaald gastconcept aan. Hospitality moet de drager worden van ‘Deel je leven’ 2.0. Als het gaat om comfort, veiligheid en rust willen wij diezelfde kwaliteitsbeleving uitstralen als het Hilton of het Mariott.”