article
1.6695711
NIJVERDAL - Openbare daltonschool 't Heem kan weer een hele tijd vooruit met het gebouw aan de Schubertstraat nu de grote verbouwing achter de rug is.
Onderwijs 't Heem Nijverdal beter tot z'n recht na verbouwing
NIJVERDAL - Openbare daltonschool 't Heem kan weer een hele tijd vooruit met het gebouw aan de Schubertstraat nu de grote verbouwing achter de rug is.
http://www.tubantia.nl/regio/reggestreek/hellendoorn/onderwijs-t-heem-nijverdal-beter-tot-z-n-recht-na-verbouwing-1.6695711
2016-11-30T18:17:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6695721.1480529707!httpImage/image-6695721.jpg
Nijverdal,Basisonderwijs,Openbaar onderwijs,School,Bouwplan
Hellendoorn
Home / Regio / Reggestreek / Hellendoorn / Onderwijs 't Heem Nijverdal beter tot z'n recht na verbouwing

Onderwijs 't Heem Nijverdal beter tot z'n recht na verbouwing

Foto's
3
Reacties
Reageer
    • Heem
      Titel
      Heem
      Beschrijving
      Maud (links) en Meike werken allebei aan een masker. „We mogen nu vaker buiten de klas werken en het is hier lekker rustig.”
      Fotograaf
    • heem3
      Titel
      heem3
      Beschrijving
      Stan uit groep 8 werkt in alle rust aan zijn VOC-schip.
      Fotograaf
    • heem2
      Titel
      heem2
      Beschrijving
      Jaëma bespeelt regelmatig de piano, die na de verbouwing op de gang staat. Klasgenoot Samira kijkt toe.
      Fotograaf

    NIJVERDAL - Openbare daltonschool 't Heem kan weer een hele tijd vooruit met het gebouw aan de Schubertstraat nu de grote verbouwing achter de rug is.

     

    Afgelopen zomer is het uit de jaren 60 daterende schoolgebouw grondig gerenoveerd. De oude school is helemaal gestript en de vloeren werden vervangen. Er is een multifunctionele hal gevormd en in de gang is ook meer ruimte gekomen. De ruimten sluiten nu beter aan op de onderwijsmethoden. En die zijn niet hetzelfde als op een ‘traditionele’ school.

    Eigenlijk gaat het er volgens directeur Erwin Vos niet om wat de kinderen leren, maar hóe ze het leren. „Vroeger moesten we rijtjes in ons hoofd stampen”, zegt hij. „Nu kijken we per kind hoe het zich de stof het beste eigen kan maken.

    Maar haast nog belangrijker dan het leren op zich is het klaarstomen van de kinderen voor de ‘echte’ maatschappij. „De sociaal-emotionele ontwikkeling vinden we belangrijk. Hoe gaan we met elkaar om? We laten de leerlingen zien dat onze samenleving bestaat uit allerlei verschillende mensen. We hebben een jongere met een Wajong-uitkering aan het werk, maar er is ook een Syrische vader vrijwilliger. Hij wil de taal leren. En in de onderbouw hebben we hulp van een moslima. We werken bovendien samen met De Welle en met Aveleijn. Binnenkort gaan we met de leerlingen naar onze nieuwe buren: de bewoners van het Prins Claushuis. Daar gaan we samen koken.”