article
1.6480735
HELLENDOORN - De werkgroep Burgerparticipatie NZV Nu is 'zeer teleurgesteld' over het collegebesluit de maximumsnelheid op de Noord-Zuid verbinding nabij Hellendoorn te verhogen van 50 naar 80 kilometer per uur.
Werkgroep Hellendoorn: 'We voelen ons belazerd'
HELLENDOORN - De werkgroep Burgerparticipatie NZV Nu is 'zeer teleurgesteld' over het collegebesluit de maximumsnelheid op de Noord-Zuid verbinding nabij Hellendoorn te verhogen van 50 naar 80 kilometer per uur.
http://www.tubantia.nl/regio/reggestreek/hellendoorn/werkgroep-hellendoorn-we-voelen-ons-belazerd-1.6480735
2016-10-02T14:42:00+0000
http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6480736.1475419546!image/image-6480736.JPG
Hellendoorn,Vrachtverkeer,Vervoer,Wegwerkzaamheden,Mobiliteit,Verkeer,Randweg,Werkgroep Burgerparticipatie NVZ Nu,Noord-Zuid verbinding,hermes
Hellendoorn
Home / Regio / Reggestreek / Hellendoorn / Werkgroep Hellendoorn: 'We voelen ons belazerd'

Werkgroep Hellendoorn: 'We voelen ons belazerd'

Foto's
3
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Vol boosheid en ongeloof inspecteren de werkgroepleden de randweg bij Hellendoorn.
      Fotograaf
    • Afbeelding
      Beschrijving
      "Haersingel? Racebaan is een betere naam voor deze randweg, kan Max Verstappen die mooi openen."
    • Afbeelding
      Beschrijving
      "De randweg kan straks zo worden aangemeld als nieuwe proef bij de Hellendoorn Rally."
    HELLENDOORN - De werkgroep Burgerparticipatie NZV Nu is 'zeer teleurgesteld' over het collegebesluit de maximumsnelheid op de Noord-Zuid verbinding nabij Hellendoorn te verhogen van 50 naar 80 kilometer per uur.

    De werkgroep, waarin behalve aanwonenden en ondernemers ook de voetbalvereniging en Dorpsraad zitting hebben, baalt verschrikkelijk dat ze vooraf niet in dit besluit is gekend. "Wij voelen ons overvallen", schrijft de werkgroep in een brief aan het college. Voorzitter Gerard ter Horst wil nog wel een stapje verder gaan: "We voelen ons belazerd."

    Spreekbuis

    De werkgroep was de laatste jaren dé spreekbuis van de Hellendoornse bevolking als het ging om de toekomstige randweg en vaste gesprekspartner van het college. Zo dachten de leden van deze werkgroep actief mee toen duidelijk werd dat er fors moest worden bezuinigd op de aanlegkosten van de randweg. Geplande rotondes werden toen kruispunten.

    "Kruispunten zijn op zich iets minder veilig, maar waren voor ons nog wel acceptabel bij een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur. Bij het eenzijdig genomen besluit om de maximumsnelheid te verhogen lijken de financiën een grotere rol te hebben gespeeld dan aandacht voor de verkeersveiligheid", zegt Ter Horst. De werkgroep heeft het college in haar brief dringend verzocht terug te komen op zijn besluit.