Volledig scherm
America Today-winkel. © PR Nedap

America Today kiest voor
RFID-systeem van Nedap

GROENLO - Kledingketen America Today voert een RFID-systeem van Nedap in. Met dit systeem kan het bedrijf optimaal voorraadbeheer en verdere logistiek bijhouden.

RFID: Radio-frequency identification, identificatie met radiogolven. Als klant ken je de plakkertjes met een metaalkleurig lijnen patroontje wel op allerlei producten. Deze 'tags’ kunnen bij de kassa worden gelezen of zijn gekoppeld aan een systeem om winkeldiefstal tegen te gaan. 

 Bij America Today is bij drie winkels met het Nedap-systeem geexperimenteerd. De nauwkeurigheid waarmee de voorraad kon worden vastgesteld, groeide er van 75 naar 98 procent. 

Omnichannel-ambities

America Today-woordvoerder Jonathan Kahn vindt het systeem vooral ideaal vanwege de toepasbaarheid in combinatie met omnichannel-verkoop- en marketingcampagnes. Als producten online worden verkocht, moeten ze liefst direct kunnen worden opgepikt of vanuit winkels worden toegestuurd. 

Arjan Pruiksma, Business Developer bij Nedap Retail geeft aan dat het systeem dat nu bij America Today wordt ingevoerd, speciaal is ontwikkeld voor de retailsector. De software geeft inzicht in voorraadniveaus en de exacte locatie van elk item.