Volledig scherm
Met een groot reclamebord op de rug, probeert deze jongeman het winkelend publiek in Winterswijk voor Enschede te interesseren. © Fardau Wagenaar

Enschede probeert winkelend publiek in Winterswijk naar eigen stad te lokken

WINTERSWIJK/ENSCHEDE – Het is een opvallend beeld. Midden op straat in Winterswijk loopt een jongeman met een groot reclamebord op zijn rug. Op de poster is de tekst ‘Enschede, staat je goed’ te lezen. Met die leus probeert Enschede Promotie het winkelende publiek uit de Achterhoek naar de Twentse stad te lokken.

Omdat de reisafstand tussen Twente en de Achterhoek een stuk minder is geworden door de aanleg van de nieuwe N18, richt Enschede haar pijlen nu ook op bezoekers uit de Gelderse streek. Uit onderzoek blijkt dat slechts 3 procent van de binnenstadsbezoekers in Enschede uit de Achterhoek komt. Veel Achterhoekers laten de winkelstad links liggen. Ze vinden Arnhem hipper en Enschede te ver.

Naast de guerilla-actie die deze zaterdag in Winterswijk wordt gevoerd, prijkt de slogan 'Enschede, staat je goed' straks op abri's en in bushokjes langs de N18, achter op bussen van Arriva en in advertenties in huis-aan-huisbladen in de Achterhoek. Online wordt campagne gevoerd op Facebook, Instagram en met Google-advertenties. Ook is er een imagofilm gemaakt.

Poll

Guerilla-promotie Enschede roept woede op in Winterswijk

  • Ach, een beetje concurrentie kan toch geen kwaad? (40%)
  • Terecht. Mensen op deze manier benaderen is niet chique (50%)
  • Winterswijk? Enschede? Shoppen doe ik alleen nog maar online (10%)
1429 stemmen