Volledig scherm
PREMIUM
Gebert Janssen uit Zutphen werd tot zijn schrik dood verklaard door een medewerker bij ABN Amro. Al zijn rekeningen en pasjes werden geblokkeerd. © ANP / bewerking de Stentor

Gebert uit Zutphen doodverklaard door ABN Amro: ‘Ik kon ineens niet meer betalen’

Gebert Janssen (54) uit Zutphen schrok zich vorige week suf. Hij kon donderdag ineens niet meer pinnen, niet meer inloggen en daardoor niet bij zijn zakelijke rekeningen van ABN Amro. Wat bleek? De bank had hem doodverklaard.

,,Ik was donderdag op pad en moest een zakelijke betaling doen", vertelt Janssen. Maar die werd door de automaat geweigerd. ,,Ik had nog een ander pasje, maar ook die weigerde dienst. Ik heb ook nog een creditcard, waar ook daarmee kon ik niet betalen.  Uiteindelijk lukte het met een pasje van een andere bank.” In eerste instantie zocht hij er niet direct iets achter. De weigerende pasjes waren allemaal van ABN Amro. ,,Er zal wel een storing zijn.”