Volledig scherm
Hulpverleners en buurtbewoners bij de nasleep van de uit de hand gelopen barbecuepoging. © GinoPress

'Gegrilde coniferenhaag' bij barbecuepoging in Neede

NEEDE - Het was voor velen zo ongeveer de eerste gelegenheid dit jaar voor een barbecue. Aan de Burgemeester Mensstraat in Neede zat de zomerse routine er nog niet in: daar vatte een conifeer vlam.

Tijdens het barbecuen ontstond  brand in een conifeer naast de barbecue. Door snel optreden van medebewoners kon de brand nog voor de aankomst van de brandweer onder controle worden gebracht. 

De brandweer kon na een controle al weer snel huiswaarts keren.  En dat gold ook voor toegesnelde politieagenten.