Volledig scherm
De Woonboulevard in Almelo © Emiel Muijderman

Investering van 5 miljoen euro in Woonboulevard Almelo

ALMELO - Woonboulevard Almelo ondergaat een metamorfose. Eigenaren investeren 5 miljoen en mikken op de komst van grote publiekstrekkers. Dit moet het jaar van de grote verandering worden voor Woonboulevard Almelo.

Gilde Investors, die 70 procent van de panden overnam uit de failliete boedel van Polman Vastgoed, is samen met andere eigenaren van plan om 5 miljoen euro te investeren. Gevels worden naar voren gehaald, waardoor de winkels een nieuwe schil krijgen en van aanzien veranderen. Ook de directe omgeving gaat op de schop. Grote winkels in verschillende branches moeten een einde maken aan de leegstand.

Regiobreed

Met een breder aanbod willen de ondernemers regiobreed kopers trekken. „Mensen uit Rijssen en Hardenberg die nu naar plein Westermaat in Hengelo rijden, willen we naar Almelo halen”, zegt Henk Maassen van den Brink, investeerder uit Hertme en grootaandeelhouder van Gilde Investors.

Hij vertelt dat megastores als Decathlon, Action XL, Cool Blue, Mediamarkt en Toys Champ inmiddels interesse hebben getoond. „Grote winkels, stuk voor stuk een aanwinst voor Almelo.” Vooral Decathlon (sport) is een 'trekker', weet de investeerder. „Andere winkels wíllen daarbij zitten. Daarom is het mooi dat Decathlon enthousiast is.”

Nieuwe naam

Er komt ook een nieuwe naam: het wordt Lifestyle Boulevard. „Een pakkende naam, die de lading dekt. Het gaat om beleving.” Er is tevens plek voor een speelparadijs (Monkey Town). „Dan kunnen kinderen spelen en ouders op hun gemak winkelen.” De nieuwe gevels van gelaserd plaatwerk worden voorzien van ledschermen. Ook komt er een overdekte promenade langs alle winkels.

Woonboulevard Almelo is in 1991 aangelegd. De panden zijn in handen van vijf eigenaren. Samen gaan we Almelo weer op de kaart zetten”, zegt Maassen van den Brink. Van de winkelruimte staat momenteel een kwart leeg. Het gemeentebestuur wil meewerken, ook de raad is enthousiast.

  1. Als wij Almeloërs er een selfie mee willen maken, is het goed
    PREMIUM
    COLUMN

    Als wij Almeloërs er een selfie mee willen maken, is het goed

    Het meest indrukwekkende kunstwerk dat ik in New York heb gezien, is het grote vierkante National September 11 Memorial om de ellende van 9/11 te herdenken. In Rio hoop ik nog ooit het gigantische Christus de Verlosser beeld in het echt te mogen zien. Dichterbij huis kennen we in ons land De Dam, waar dagelijks drommen toeristen samenklonteren voor selfies. Hipper zijn de letters ‘I Amsterdam’, die overigens onlangs in opspraak kwamen omdat een gemeenteraadslid in onze hoofdstad vond dat dit symbool voor massatoerisme verwijderd moest worden.

Almelo e.o.