Volledig scherm
De brandweer was snel ter plaatse in Almelo. © News United / Emiel Geerding

Personeel ontdekt brand bij de McDonald's in Almelo

ALMELO - Er heeft in de nacht van maandag op dinsdag brand gewoed in de McDonald’s in Almelo aan de Laan van Iserlohn. Het personeel dat de zaak aan het schoonmaken was, rook een sterke brandlucht bij het openen van het magazijn en zag rook, waarop de brandweer werd ingeschakeld.

In het pand was sprake van een lichte rookontwikkeling. De brandweer, die aanwezig was met twee blusvoertuigen, een ladderwagen en een officier van dienst, heeft ruim een uur onderzoek gedaan in en rond het gebouw. De oorzaak werd gevonden in het ventilatiesysteem van het gebouw. 

Ook op het dak is de brandweer geruime tijd bezig geweest. De McDonald’s was tijdens de melding al gesloten voor bezoekers, terwijl het personeel druk was met het schoonmaken voor de nieuwe dag. 

Almelo e.o.