Dolle boel in hartje Apeldoorn: acts zetten de stad op z’n kop

VIDEOIn het centrum van Apeldoorn was het zaterdagmiddag even na twee uur een dolle boel. Waar Orpheus de aandacht al uren trok met de kaartverkoop voor het nieuwe theaterseizoen, kwamen ook de Ashton Brothers de boel op stelten zetten.

Zij waren naar het centrum gekomen om de voorstelling te promoten die ze de komende drie weken op het Zwitsalterrein in Apeldoorn houden: Ashtonia.  Dat dat deden ze op geheel eigen wijze. De ‘karavaan van krankzinnigheid’ trok letterlijk door de stad. Met acrobatiek, clowns en muziek.

Ballenbak

Naast het vertrouwde draaiorgel en de draaimolen, zorgde ook Orpheus voor vertier. De schouwburg probeerde kaarten aan de man te brengen voor het nieuwe theaterseizoen. Niet alleen de Orpheus-bus trok op het Raadhuisplein de aandacht. Vooral de glazen kooi annex ballenbak langs de Hoofdstraat. Daarin kon vrijkaarten winnen door gouden ballen te vangen.

,,Je hebt 45 seconden de tijd. Weet je vijf gouden ballen te pakken, dan krijg je een voucher voor een gratis tweede kaartje. Bij tien gouden ballen, krijg je twee gratis kaarten. Maar dat is nog maar één iemand gelukt", vertelde directeur Mirjam Barendregt, die zelf ook volop aan het flyeren was. 

Volledig scherm
De Ashton Brothers promoten hun show in het hartje van Apeldoorn. © Arnoud Heins
Volledig scherm
In deze bijzondere glazen kooi zijn vrijkaarten te winnen voor een show in Orpheus. © Arnoud Heins
Volledig scherm
Orpheus-directeur Mirjam Barendregt deelt flyers uit. © Arnoud Heins
Volledig scherm
De ‘ballenbak’ is populair bij jong en oud. © Arnoud Heins
Volledig scherm
De Ashton Brothers promoten hun show in het hartje van Apeldoorn. © Arnoud Heins
Volledig scherm
De Ashton Brothers promoten hun show in het hartje van Apeldoorn. © Arnoud Heins
Volledig scherm
De Ashton Brothers promoten hun show in het hartje van Apeldoorn. © Arnoud Heins