Ernstig ongeval in Apeldoorn: vrouw (67) overleden na val met de fiets

VideoEen 67-jarige vrouw uit Apeldoorn is zaterdag overleden na een ernstig ongeval aan de Hofveld in Apeldoorn. Ambulances en een traumahelikopter kwamen te hulp nadat de vrouw met haar hoofd op straat viel, waarbij zij ernstig hersenletsel opliep. 

  1. Apeldoornse kalverslachterij weer vol in bedrijf na roerige nacht: 84 activisten aangehouden
    PREMIUM
    VIDEO/UPDATE

    Apeldoorn­se kalver­slach­te­rij weer vol in bedrijf na roerige nacht: 84 activisten aangehou­den

    De schrik én boosheid zit er deze maandag flink in bij kalverslachterij Ekro in Apeldoorn, nadat een groep dierenactivisten zondagavond wist in te breken en zichzelf tot diep in de nacht vastketende in de productieruimten. Het bedrijf kreeg niet eerder te maken met een actie van deze grootte. De politie heeft 84 mensen, allen woonachtig in het buitenland, aangehouden.
  2. Libération Animale reageert op vastketenactie in Apeldoorn: ‘Dit is geen overwinning, onze strijd gaat door’
    PREMIUM

    Libération Animale reageert op vastketen­ac­tie in Apeldoorn: ‘Dit is geen overwin­ning, onze strijd gaat door’

    De Franse anarchistische organisatie 269 Libération Animale koos kalverslachterij Ekro in Apeldoorn, omdat het een grote speler is, reageert ze op vragen van de Stentor. Een groep van 84 dierenactivisten ketenden zich afgelopen nacht vast in de productieruimten van de slachterij. ,,Zij hebben de machines 8 uur stilgelegd. Dat heeft een directe impact op dit bedrijf dat jaarlijks 280 miljoen euro omzet aan het vermoorden van meer dan een miljoen kalveren.’’
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.