Van balkon gevallen Apeldoorner in coma, buurvrouw in shock: ‘Ik dacht nog, is dit wel zo’n goed idee?’

UPDATEDe Apeldoorner die vanmiddag van zijn balkon op tweehoog viel, wordt in een kunstmatig coma gehouden. Dat bevestigt zijn nichtje, dat anoniem wil blijven, aan de Stentor. De man probeerde van het balkon van zijn buurvrouw naar zijn eigen balkon te klimmen, waarbij hij een hartinfarct gehad zou hebben. Daarna ging het gruwelijk mis. De buurvrouw die het zag gebeuren, is geschokt. ,,Ik had al mijn twijfels of het goed zou gaan.”

  1. Apeldoornse kalverslachterij weer vol in bedrijf na roerige nacht: 84 activisten aangehouden
    PREMIUM
    VIDEO/UPDATE

    Apeldoorn­se kalver­slach­te­rij weer vol in bedrijf na roerige nacht: 84 activisten aangehou­den

    De schrik én boosheid zit er deze maandag flink in bij kalverslachterij Ekro in Apeldoorn, nadat een groep dierenactivisten zondagavond wist in te breken en zichzelf tot diep in de nacht vastketende in de productieruimten. Het bedrijf kreeg niet eerder te maken met een actie van deze grootte. De politie heeft 84 mensen, allen woonachtig in het buitenland, aangehouden.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.