Autofabrikant Spyker heeft moeite om huur te betalen
Sportwagenfabrikant Spyker heeft moeite met het betalen van de huur van een opslagloods in Zeewolde. Dat bleek tijdens een kort geding tussen Spyker en de verhuurder van het pand.
Delen per e-mail
Volgens Omroep Flevoland gebruikt Spyker de ruimte in Zeewolde voor de opslag van machines en materialen. Ook staan er enkele onafgebouwde auto’s. Omdat betalingen voor de huur geregeld op zich laten wachten, wil de pandeigenaar het huurcontract met Spyker beëindigen.
Spyker is officieel sinds enkele jaren in Engeland gevestigd, maar wil om onduidelijke redenen de inboedel niet verhuizen. Vorig jaar verkondigde topman Victor Muller nog dat het geweldig gaat met het merk, dat naar eigen zeggen nog altijd C8 Ailerons bouwt en verkoopt. Het merk had echter ook al enige tijd nieuwe modellen als de Preliator en Venator moeten bouwen. Er zou een deal zijn met het Zweedse bedrijf Koeningsegg voor de levering van motoren, maar ook daarbij is volgens insiders de financiering het probleem.
Tijdens het kort geding bij de rechtbank in Almere kwamen Spyker en de verhuurder uiteindelijk tot een akkoord. Als de autofabrikant voor 3 mei een bedrag van 16.000 euro overmaakt, dan mag het bedrijf nog tenminste drie maanden in het pand blijven zitten. Vervolgens kan de huurovereenkomst per maand worden verlengd. Uiterlijk 31 oktober moet het gebouw leeg worden opgeleverd.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMVIDEO / RIJ-IMPRESSIE
Opel is nu echt niet meer de ‘auto voor de gewone man’
De tv-komedianten Spaan en Vermeegen beschimpten Opel eind vorige eeuw nog door het een auto ‘voor de gewone man’ te noemen. Maar de nieuwe Mokka is allesbehalve gewoon. Hij is vooral hip, en desgewenst nog elektrisch ook. -
PREMIUM
Máánden wachten op die felbegeerde fiets, want de markt is oververhit
Heb je een mooie fiets gekocht, dan wil je er op rijden ook. Zo snel mogelijk. Maar dat lukt momenteel vaak niet. Atb-fanate Daisy Goedhart wacht al een half jaar met smart op haar nieuwe mountainbike. Ze is de enige niet. Fietshandelaren staan machteloos. De fabrieken leveren niet voldoende. ,,We lopen echt vast.” -
PREMIUM
Benzineprijs stijgt naar 1,81: dreigt een nieuwe olie-supercyclus?
Ondanks de coronapandemie zijn de olieprijzen afgelopen maanden hard gestegen. Automobilisten moeten aan de pomp al 1,81 euro aftikken en het nationale record van 2012 is helemaal niet ver weg. Markten houden bovendien rekening met een nieuwe supercyclus van de olieprijzen. -
Man vergeet twee maanden lang dat zijn autoraam nog openstaat
Een inwoner van Hamburg kreeg de schrik van zijn leven toen hij ontdekte dat hij was vergeten om zijn autoruit dicht te doen. Zijn Volkswagen Lupo had twee maanden lang in weer en wind buiten gestaan. -
Deze extreem snelle auto moet alle records gaan verbreken
Hij stijgt nog net niet op, maar verder moet de Aussie Invader alle snelheidsrecords op het land gaan verbreken. Een Australisch ontwikkelingsteam van kundige ingenieurs, onder leiding van een coureur, heeft een bizar voertuig ontwikkeld dat de grenzen op snelheidsgebied moet verleggen.
-
PREMIUM
Meiden die rijden staan opeens in de belangstelling: ‘Dit is meer dan een mannenwereld’
Het zijn de koninginnen van de weg, echte kilometervreters. Steeds meer vrouwen sturen met enorme vrachtwagencombinaties over de weg. Wekelijks zijn hun avonturen te zien in het populaire televisie-programma ‘Meiden die Rijden’. Vier vrachtwagenchauffeurs over hun keuze voor het vak, flauwe grappen en het ‘truckersbestaan’. -
VRAAG & ANTWOORD
‘Hoezo is het ontbreken van een verschuifbare achterbank een minpunt?’
,,Uw autoredactie noemde laatst in de tests van de Seat Ateca en de Volkswagen ID.4 het ontbreken van een verschuifbare achterbank een minpunt. Maar waarom?”, vraagt lezer Marcel Hoeve. ,,Gebruik je de extra bagageruimte, dan zitten de achterpassagiers erg oncomfortabel. Bovendien, je kunt een achterbank toch ook altijd nog omklappen?” -
AUTOTEST
Test Range Rover Evoque: plug-inhybride is schoner, zuiniger én goedkoper
Een driecilinder motor in een Range Rover? Enkele jaren geleden zou dat ondenkbaar zijn geweest. Maar de Evoque plug-inhybride maakt korte metten met alle vooroordelen.