Alex Innes is 'Head of Coachbuilt Design' bij Rolls-Royce
Volledig scherm
PREMIUM
Alex Innes is 'Head of Coachbuilt Design' bij Rolls-Royce © Rolls-Royce

Deze man tovert met Rolls-Royces van 13,5 miljoen: ‘Hier is (bijna) alles mogelijk’

Wie een ‘standaard’ Rolls-Royce te gewoontjes vindt, kan een unieke versie laten bouwen door de ‘Bespoke’-afdeling van het beroemde Britse automerk. Als Head of Coachbuilt Design heeft ontwerper Alex Innes de taak om zijn veeleisende klanten op hun wenken te bedienen. ,,In principe zeggen we bij Rolls-Royce nooit ‘nee’. En geloof me: er komen heel wat bizarre voorstellen voorbij.”

Bespoke. Oorspronkelijk stamt de term uit de chique kledingwinkels aan de Londense straat Savile Row: wanneer een klant een specifiek aangemeten kledingstuk wenste, werd de stof ‘to be spoken for’, ofwel aan de kant gelegd tot deze perfect kon worden opgemeten op het lijf van de beoogde eigenaar. Pas als de klant helemaal tevreden was, ging de kledingmaker aan het werk.

  1. ‘Waarom zit er geen instructieboekje bij mijn nieuwe Ford Fiesta?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Waarom zit er geen instructie­boek­je bij mijn nieuwe Ford Fiesta?’

    ,,Bij aflevering van mijn nieuwe Ford Fiesta Titanium werden alle ‘toeters en bellen’ in de auto uitgelegd. Thuisgekomen was ik meer dan de helft vergeten en wilde via het instructieboekje alles nazien. Maar helaas: geen boekje. Dealer gebeld: dit wordt niet meer meegeleverd en alles is via internet te achterhalen. Er wordt blijkbaar niet meer aan de oudere automobilisten gedacht en een instructieboekje van €26,50 meeleveren is blijkbaar te duur”, aldus lezer Sonja Doorschodt.