Dit zijn de zes snelste auto's ter wereld
Altijd al een razendsnelle auto willen hebben? De onderstaande modellen zijn voor de meeste mensen veel te duur, maar dromen mag. De snelste auto’s ter wereld volgens Auto Bild komen vooral uit Europa, maar op nummer één staat een Amerikaanse bak. Opvallend detail: de om zijn snelheid bekende Bugatti Veyron staat niét in de top zes.
6 (hierboven):
Model: 9ff GT9 Vmax (2012)
Topsnelheid: 437 kilometer per uur
0-100 in: 3,1 sec
Gewicht: 1340 kilogram
Verder: 4200 cc, 1400 pk, koppel: 1160 Nm
Prijs: 540.000 euro
5.
Model: Koenigsegg One: 1 (2014)
Topsnelheid: 440 kilometer per uur
0-100 in: 2,8 seconden
Verder: 5000 cc, 1360 pk, koppel: 1371 Nm
Prijs: 3,3 miljoen euro
4.
Model: Koenigsegg Agera RS (2015)
Topsnelheid: 447 kilometer per uur
0-100 in: onbekend
Gewicht: 1295 kilogram
Verder: 5065 cc, 1175 pk, 1280 Nm koppel
Prijs: niet bekend
3.
Model: SSC Tuatara (2018)
Topsnelheid: meer dan 480 kilometer per uur (fabrieksopgave)
0-100 in: 2,5 seconden
Gewicht: 1247 kilogram
Verder: ongeveer 5900 cc, 1774 pk, 1735 Nm koppel
Prijs: ongeveer één miljoen euro
2.
Model: Koenigsegg Jesko (2020)
Topsnelheid: meer dan 480 kilometer per uur (fabrieksopgave)
0-100 in: onbekend
Gewicht: 1420 kilogram
Verder: 5032 cc cilinderinhoud, 1622 pk, 1500 Nm
Prijs: 2,8 miljoen euro
1.
Model: Hennessey Venom F5 (2017)
Topsnelheid: 483 kilometer per uur (fabrieksopgave)
0-300 in: 14 seconden
Gewicht: 1300 kilogram
Verder: 7400 cc, 1600 pk, koppel 1760 Nm
Prijs: ongeveer 1,38 miljoen euro
De complete top 30 van snelste auto's ter wereld vind je hier.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Deze Ferrari is nu letterlijk meer waard dan zijn gewicht in goud
-
Fietstest 2023
Dit zijn de beste fietsen om naar werk en weer naar huis te fietsen
Steeds vaker nemen we voor de rit naar en van het werk de (e-)fiets, blijkt uit de statistieken. De overheid stimuleert dat ook en werkgevers doen mee. Belangrijk is bij dit soort fietsen dat ze intensief gebruik goed kunnen hebben en niet te vaak naar de dealer hoeven voor onderhoud. Ze zijn vaak sportief, voor de snelle tocht met veel bochten, en de behoefte om vlot aan te komen. Langere afstanden kan ook, maar dan wordt de sportieve zit - voorovergebogen - voor veel gebruikers wat lastiger. -
PREMIUMWaarvan Akte
Met kneepjes passen we zijn testament aan, drie dagen later krijg ik bericht van zijn overlijden
Wat als een cliënt nog helder van geest is, maar niet kan praten? Deze notaris lost het op met kneepjes in de hand. Een kneepje is 'ja’, twee kneepjes ‘nee’. Elke week tekent journalist Johan Nebbeling waargebeurde voorvallen uit de notarispraktijk op in deze rubriek. -
PREMIUM
Huilen: teken van zwakte of genetisch bepaald? ‘Traankanaal zit lager bij mannen’
Huilen, janken, wenen, snikken en snotteren. Niks fijner dan ongecontroleerd de tranen laten stromen. Maar wat is nu de precieze functie van al die tranen? En waarom huilt de ene persoon al bij een tv-commercial en kan de ander geen traan laten op een begrafenis? Hoogleraar Ad Vingerhoets: ,,Het hormoon testosteron maakt het moeilijker om te huilen.’’ -
Dit is nu de bestverkochte auto ter wereld
Voor het eerst in de geschiedenis van de automobiel is een puur elektrische wagen de bestverkochte auto ter wereld. De Tesla Model Y werd in het eerste kwartaal va dit jaar 267.000 maal verkocht. Toyota domineert de rest van de top vijf.
-
Dit zijn de meest verkochte auto's ter wereld
-
-
-
Deze auto verbrak op één dag 23 wereldrecords
De Rimac Nevera, de elektrische hypercar van het Kroatische bedrijf Rimac, is bloedsnel. Eind april brak het sprintkanon 23 verschillende acceleratie- en/of deceleratie-wereldrecords voor productieauto’s, waaronder de sprint van 0-300 km/u in minder dan 10 seconden. -
PREMIUMEnergierekening
Frank: ‘De elektrische auto verbruikt per maand net zoveel als ons huis in de wintermaanden’
Frank Deleij (44) uit Alphen aan den Rijn investeerde flink en ging van het gas af: ,,Het geeft soms bijna een soort schuldgevoel.’’ Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander.