Waarom wordt er niet getest met maximale belasting?
Vraag & AntwoordAutospecialist Niek Schenk beantwoordt lezersvragen. Mail uw vraag naar Niek Schenk.
Nieuwe modellen worden alleen getest met de bestuurder. Ik vind dat het ook met maximale belasting gedaan moet worden, om ook in die situatie de gedragingen van de testauto te kunnen registreren. Ruim anderhalf jaar heb ik met een Suzuki Baleno gereden die ik met maximaal 3 personen kon belasten, zonder verdere bagage. Anders bereikte de achteras het maximum van het in-veren. Als ik dit in een test had gelezen, had ik nooit voor die auto gekozen.
- Hans Ippel
Volle belasting is zeker interessant, maar in de praktijk zitten er meestal een of twee mensen in een auto. Hooguit tijdens de vakantie wordt een auto maximaal belast. Het heeft weinig zin om standaard van deze uitzonderlijke situatie uit te gaan. Dergelijke tests worden soms door automagazines uitgevoerd. Als de uitkomsten daarvan nieuwswaardig zijn, zullen ook wij erover berichten.
Meer vragen en antwoorden vindt u in ons dossier.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Ik ga op fietsvakantie en neem mee: een lege fietstas
We zijn een fietsminnend volk, logisch dat ‘we’ massaal op fietsvakantie gaan. Maar hoe pak je dat het beste aan? Wat moet er mee, en wat vooral niet? Fietsvakantie-autoriteit Eric Schuijt pleit vooral voor een ontspannen voorbereiding. ‘Neem ook eens een lege fietstas mee.’ -
PREMIUM
Deze brug is maanden afgesloten: ‘Ik houd mijn hart vast voor wanneer hier een ambulance moet komen’
Rozenburg, een dorp onder de rook van Rotterdam, ligt ingeklemd tussen de haven, industriegebieden en veel water. Wil je er weg, dan heb je drie opties: de tunnel, het pontje of de Calandbrug. En die laatste is nu maandenlang afgesloten vanwege reparaties. ,,Je moet nu omrijden via een naargeestige route, gevaarlijk voor vrouwen en meisjes.’’ -
PREMIUMmet video
Dit Nederlandse automerk was ooit wereldnieuws, maar dat duurde maar heel even
De Shelter is de enige auto die ooit in de Achterhoek is gebouwd. De bedenker, ontwerper én bouwer ervan, ingenieur Arnold van der Goot, is op 98-jarige leeftijd overleden. -
In dit Duitse hotel rijd je met de auto tot aan de deur van je kamer, ook op de verdiepingen
In een hotel in Frankfurt kunnen gasten met de auto naar hun kamer rijden. Een woongebouw in Berlijn diende als voorbeeld. Een tweede autohotel is in aanbouw in Düsseldorf. -
De nare bijsmaak van de term Human Resources: ‘Mensen zijn geen productiemiddelen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: Human Resources
-
PREMIUMBinnenkijken
Ze wonen in een stijlvol herenhuis, toch vertrekken Birgit en Martin voor ander pareltje
Birgit Verwer en Martin Hoorweg verkopen hun prachtige herenhuis aan de Valkenboslaan in Den Haag. Ze wilden al langer de stad uit, en hebben nu het pareltje gevonden dat ze zochten, in het buitengebied van het Achterhoekse Doetinchem wel te verstaan. -
Benzine in Duitsland vanaf volgende week 50 cent per liter goedkoper dan in Nederland
Duitsland voert op 1 juni een accijnsverlaging door, waardoor een liter Euro 95 dan 1,72 euro kost. Dat is bijna vijftig cent minder dan in Nederland. Ten opzichte van de Nederlandse adviesprijs bedraagt het verschil zelfs meer dan 60 cent. -
PREMIUMMIJN BLIK EN IK
MG B-rijder Hendrik (51) taxeert ook auto’s: ‘Elke kerel wordt weer een jongen als-ie over zijn auto praat’
Écht verliefd zijn op je auto. Kan dat? De mensen in deze rubriek zullen volmondig ‘ja’ zeggen. Zij houden van hun auto. Auto taxateur Hendrik van de Wiel (51) wilde per se de sportieve uitvoering van de MG B zodat hij er zo nu en dan races mee kan rijden. ,,Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met 100 kilometer door de bebouwde kom rijdt.’’