Verslaggever Josselin mocht haar notitieblok niet mee de afdeling op nemen; als ze dat wel zou doen moest het blocnootje daar blijven en had ze dus niets aan haar aantekeningen. Daarom schreef ze haar notities op velletjes papier, die ze na de dienst op de ruit van de afdeling plakte. Eenmaal van de afdeling af en omgekleed kon ze er dan met haar telefoon van de buitenkant foto's van maken.
Volledig scherm
PREMIUM
Verslaggever Josselin mocht haar notitieblok niet mee de afdeling op nemen; als ze dat wel zou doen moest het blocnootje daar blijven en had ze dus niets aan haar aantekeningen. Daarom schreef ze haar notities op velletjes papier, die ze na de dienst op de ruit van de afdeling plakte. Eenmaal van de afdeling af en omgekleed kon ze er dan met haar telefoon van de buitenkant foto's van maken. © St. Antonius Ziekenhuis

Drie dagen op longafdeling D2: ‘Ik loop mijn tranen wegslikkend zijn kamer uit’

St. Antonius ZiekenhuisDrie dagen lang liep verslaggever Josselin Gordijn mee op afdeling D2 voor Longgeneeskunde van het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Sinds maart worden hier doorlopend coronapatiënten verpleegd. Hoop en de dood gaan er hand in hand. Het personeel is moe, maar zet alle zeilen bij. Want die tweede golf, die is echt nog niet voorbij. „Thuis val ik uit tegen mijn verkering. Zeg tegen je ouders dat ze zich écht aan die regels houden. Dit wil je niet.”

  1. Onderwijs asielkinderen loopt spaak door wachtlijsten en gebrekkige scholing: ‘Sommigen raken in een depressie’
    PREMIUM

    Onderwijs asielkinde­ren loopt spaak door wachtlijs­ten en gebrekkige scholing: ‘Sommigen raken in een depressie’

    Asielkinderen zijn de dupe van vele verhuizingen tussen noodopvanglocaties. Experts en inspecties maken zich zorgen over het lot van deze kinderen. Zoals over hun recht op onderwijs. Docenten zijn niet altijd voldoende gekwalificeerd en veel scholen hebben een wachtlijst of soms zelfs een leerlingenstop. ,,We komen kinderen tegen die al anderhalf jaar niet naar school zijn geweest.”
    Arnhem