Linda Akkermans.
Volledig scherm
PREMIUM
Linda Akkermans. © Joost Hoving

Het moet niet zo zijn dat door bodypositivity het gevaar van dik zijn onbespreekbaar wordt

ColumnLinda Akkermans schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt.

0 reacties

  1. Ook Spanje stopt met genderstereotypen in reclame voor kinderspeelgoed: ‘Niet alleen roze voor meisjes’

    Ook Spanje stopt met genderste­reo­ty­pen in reclame voor kinder­speel­goed: ‘Niet alleen roze voor meisjes’

    Spanje wil af van het gebruik van stereotypen in reclame voor kinderspeelgoed. De speelgoedfabrikanten in het land zullen geen advertenties meer maken waarin meisjes bijvoorbeeld alleen met poppen spelen of verzorgende taakjes doen en waarin jongens voor autootjes kiezen. Volgens de Spaanse minister van Consumentenzaken Alberto Garzón moet de reclame van de speelgoedindustrie ‘gelijkwaardiger, meer waarheidsgetrouw en constructiever’ worden.