Zoenende mannen in de nieuwe campagne van kledingmerk Suitsupply.
Volledig scherm
Zoenende mannen in de nieuwe campagne van kledingmerk Suitsupply. © Suitsupply

'Ophef over zoenende mannen laat zien wat er nog schort aan de acceptatie'

De ophef over zoenende mannen in de reclamecampagne van kledingmerk Suitsupply toont aan dat er nog het nodige schort aan de acceptatie van homoseksualiteit in Nederland. Dat stelt het COC in een reactie op het nieuws dat vele duizenden mensen de pakkenmaker ontvolgen op Instagram, vanwege de kussende mannen.

  1. Reddingsbrigade waarschuwt: pas op met zwemmen in koud water, ‘wacht nog half maandje’

    Reddings­bri­ga­de waarschuwt: pas op met zwemmen in koud water, ‘wacht nog half maandje’

    Met warm weer in aantocht - donderdag begint de meteorologische zomer officieel - neemt ook het aantal mensen dat het water opzoekt toe. Was het Pinksterweekend ondanks de zon nog wat fris voor een duik, woensdag kan het landinwaarts richting de 25 graden gaan. Lekker zwemweer? Zo vroeg in het jaar is het water nog erg koud, waarschuwt de reddingsbrigade. ‘Doe het niet op dit moment, het is nog niet warm genoeg.’
  2. Keihard rapport Amnesty: ‘Politie gaat veel te ver in aanpak demonstranten’

    Keihard rapport Amnesty: ‘Politie gaat veel te ver in aanpak demonstran­ten’

    De politie schiet de laatste jaren compleet door in de aanpak van ‘vreedzame demonstranten’. Dat stelt Amnesty International op basis van een twee jaar durend onderzoek en gesprekken met circa vijftig demonstranten. Met ‘onaangekondigde huisbezoeken’ en ‘onrechtmatige ID-controles’ gaan agenten vaak hun boekje te buiten, stelt de mensenrechtenorganisatie. De politie meldt dat het ‘geenszins de bedoeling is om demonstranten te intimideren’.