Druk vakantieverkeer op de Europese snelwegen.
Volledig scherm
Druk vakantieverkeer op de Europese snelwegen. © AFP

Veel pech tijdens Zwarte Zaterdag, ANWB krijgt duizenden oproepen van Nederlanders

updateDe Zwarte Zaterdag heeft vandaag zijn naam eer aangedaan. Op de belangrijkste vakantieroutes in Frankrijk, Italië, Duitsland en Oostenrijk was het zeer druk, maar begint het langzaam steeds rustiger te worden.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Vakantiegangers moeten op zwarte zaterdag rekenen op lange files op Duitse en Franse snelwegen

    Vakantie­gan­gers moeten op zwarte zaterdag rekenen op lange files op Duitse en Franse snelwegen

    De ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, waarschuwt vakantiegangers dat de veelgebruikte snelwegen A1 en A61 in Duitsland deels onbegaanbaar zijn door de schade die het hoogwater deze maand heeft aangericht. Er zijn omleidingsroutes van tientallen kilometers lang, maar bestuurders moeten overal rekening houden met lange files. In Frankrijk wordt het morgen ook druk op de weg vanwege de beruchte zwarte zaterdag, waarschuwt de ANWB. ,,Als het even kan, vertrek pas zondag.”
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.