Plank en side plank
30 seconden per kant 
Draag je gewicht languit leunend op je onderarmen en tenen. Wissel een gewone plank af met een ‘side plank’, waarbij je op één kant leunt. Probeer de plank vol te houden terwijl je wisselt. Is het in het begin te zwaar, leun dan op je knieën.
Volledig scherm
Plank en side plank 30 seconden per kant Draag je gewicht languit leunend op je onderarmen en tenen. Wissel een gewone plank af met een ‘side plank’, waarbij je op één kant leunt. Probeer de plank vol te houden terwijl je wisselt. Is het in het begin te zwaar, leun dan op je knieën. © Frank Jansen

Met deze tips word je thuis fit zónder sportschool

Ook voor de coronacrisis bestonden ze al: mensen met een sterk en gezond lijf die zonder sportschoolabonnement door het leven gaan. Met deze tips en oefeningen lukt jou dat ook.

  1. Johannes (86) vindt dochter na 40 jaar terug: 'Vreselijk om mijn dochter achter te laten’
    PREMIUM

    Johannes (86) vindt dochter na 40 jaar terug: 'Vreselijk om mijn dochter achter te laten’

    Hij is van slag en dolgelukkig tegelijkertijd. Veertig jaar zocht voormalig Rotterdammer Johannes Hellemons naar zijn dochter in Nederland. De 86-jarige inwoner van een buitenstadje van Perth in West-Australië had de hoop al vrijwel opgegeven, maar de laatste oproep leidde hem alsnog naar zijn dochter Jeannette Stok-Mol (nu 65) in Gilze-Rijen. ,,Ik kan het nog steeds niet begrijpen.’’