PREMIUM
Consumenten moeten recht op reparatie krijgen: ‘Slechts kwart van weggegooide telefoons is echt kapot’
In de strijd tegen de weggooicultuur moeten consumenten het recht krijgen een wasmachine of ander kapot product te laten repareren, vindt de Europese Commissie. ,,Je moet niet bang zijn iets uit elkaar te halen, vaak kun je het nog maken.’’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Vogelpoep en insectenresten zijn hardnekkig, maar met dit trucje is je auto zo weer schoon
-
PREMIUMColumn
Sandra (56) zag haar droom uiteenspatten: juf word je blijkbaar niet zomaar...
Sandra (56) wil juf worden, maar echt alles zit tegen. Ze zoekt hulp bij Anne-Marije Buckens (34) die ruim tien jaar een bedrijf heeft waarmee ze 50 plussers aan werk helpt. -
PREMIUMMet video
Klushuis werd gemiddeld 111.000 euro meer waard, maar is het nu nog de moeite?
Een oud huis kopen, opknappen en vervolgens met veel winst weer doorverkopen. Dat doen onervaren klussers in het nieuwe televisieprogramma De moeite waard?!. Maar is het ‘flippen’ van een huis in deze tijd, met dalende huizenprijzen en hoge rentes, nog wel rendabel? -
1
CBS: Europese economie groeit, maar die van Nederland hapert
De Nederlandse economie is onverwacht met 0,7 procent gekrompen in het eerste kwartaal. Vooral de export daalde, evenals de gaswinning. Dat blijkt uit de eerste raming van de economische groei door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). -
Meer stakingen in 2022, maar minder stakers
Afgelopen jaar werd in Nederland 33 keer gestaakt, de helft meer dan 2021. Maar de meeste stakingen waren van korte duur.
-
Uitlegvideo
Door deze onverwachte kostenpost wordt je bier alsmaar duurder
-
-
-
Friezen meest prijsbewust in de supermarkt en Utrechters het minst
Vanwege de gestegen prijzen in de supermarkten pasten bijna 7 op de 10 Nederlanders hun boodschappenroutine aan. In Friesland zijn mensen het meest prijsbewust en in Utrecht het minst.Utrecht, Leeuwarden -
Kun je dat contract van die gehaaide telefonische verkoper nog ongedaan maken?
‘Nee’ zeggen tegen een getrainde, telefonische verkoper is niet altijd makkelijk. Zeker niet als een energiebedrijf dolgraag een contract met je wil afsluiten. In deze rubriek legt Consumentenbond-redacteur en onderzoeker Marco van ’t Woudt je rechten als consument uit. Deze week: er is je een contract aangepraat, wat nu?
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer