Creditcard geblokkeerd bij betalingsachterstand
Wanbetalers met een creditcard worden vanaf 1 november niet nog verder in de financiële ellende gestort. In plaats van een boete uit te delen bij een betalingsachterstand, gaat creditcardmaatschappij ICS de kaarten van deze mensen meteen blokkeren, meldt De Telegraaf.
Dat blijkt volgens de krant uit een aanpassing van de voorwaarden die ICS aan klanten communiceert. ABN AMRO-dochter ICS beheert de Mastercards en Visa-creditcards van onder meer ABN, Volksbank en de creditcards van ANWB en De Bijenkorf.
,,Met deze aanpassing willen we voorkomen dat de betalingsachterstanden van klanten verder oplopen'', verklaart ICS de stap.
Mensen die meer dan 21 dagen te laat zijn met het betalen van hun openstaande saldo kregen tot voor kort een boete van 2 procent van dat bedrag. Dertig dagen later volgde daar nog eens een boete van 2 procent op en werd de creditcard geblokkeerd. Die boetes zijn sinds 1 mei al geschrapt. En vanaf 1 november wordt de creditcard van iemand die niet tijdig heeft betaald meteen geblokkeerd.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
3
Spaarders lopen gezamenlijk miljarden mis door uitspraak Hoge Raad
Honderdduizenden spaarders hebben geen recht op compensatie voor te veel betaalde belasting over hun spaargeld. Dat heeft de Hoge Raad zojuist bepaald. -
PREMIUMGeld & Geluk
Ron en Yvonne wonen in Sri Lanka: ‘We houden van luxe, maar vinden snel iets duur’
In deze rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. Ron en Yvonne hebben Sri Lanka even verruild voor Nederland. ‘Verbazend hoe ontevreden mensen hier kunnen zijn, terwijl ze zoveel keuzes hebben.’ -
De nare bijsmaak van de term Human Resources: ‘Mensen zijn geen productiemiddelen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: Human Resources -
KLM moet met ‘iets goeds’ komen om herhaling bagagedrama te voorkomen
KLM moet met ‘iets goeds’ komen willen ze in de nabije toekomst problemen zoals afgelopen weekend op Schiphol voorkomen. Als het aan FNV-bestuurder David van de Geer ligt wordt er deze week nog een gesprek gevoerd tussen de leiding van KLM en de vakbond over de voorwaarden waarop grondpersoneel bij KLM aan het werk is. Blijft een akkoord uit dan lijken nieuwe acties onvermijdelijk. -
Krapte arbeidsmarkt is grootste barrière voor ondernemend Nederland
De huidige krapte op de arbeidsmarkt is voor Nederlandse ondernemers de grootste rem op de bedrijfsvoering. Ook worden ze geplaagd door tekorten aan materialen en productiemiddelen en door ruimtegebrek. Het Centraal Bureau voor de Statistiek peilde samen met de Kamer van Koophandel, het Economisch Instituut voor de Bouw en werkgeversverenigingen MKB-Nederland en VNO-NCW de stemming van het niet-financiële bedrijfsleven. Een derde van de ondernemers zegt met personeelstekorten te kampen. Uit de meting kwam niettemin naar voren dat het ondernemersvertrouwen toeneemt.
-
Philips zet nog 165 miljoen opzij voor gebreken apneu-apparaten
Medisch technologiebedrijf Philips heeft opnieuw geld opzijgezet voor de terugroepactie rond apneu-apparaten. Het gaat om nog eens 165 miljoen euro, omdat er meer apparaten in aanmerking blijken te komen voor herstel, meldt het bedrijf bij zijn resultaten over het eerste kwartaal. Ook zijn de kosten voor reparaties gestegen. Alles bij elkaar heeft Philips nu bijna 900 miljoen euro gereserveerd voor de hersteloperatie. -
PREMIUMBinnenkijken
Ze wonen in een stijlvol herenhuis, toch vertrekken Birgit en Martin voor ander pareltje
Birgit Verwer en Martin Hoorweg verkopen hun prachtige herenhuis aan de Valkenboslaan in Den Haag. Ze wilden al langer de stad uit, en hebben nu het pareltje gevonden dat ze zochten, in het buitengebied van het Achterhoekse Doetinchem wel te verstaan. -
Kabinet maakt einde aan misleidende ‘van-voor’ prijzen
Er komt een einde aan misleidende ‘van-voor’ prijzen, meldt het ministerie van Economische Zaken. Volgens nieuwe regels moet de prijs waar korting op komt, de ‘van-prijs’, de laagste prijs zijn van de afgelopen dertig dagen. De aanpassing komt voort uit een Europees besluit om vanaf halverwege mei overal in de EU dezelfde regels te laten gelden.