Volledig scherm
PREMIUM
© Evert Kwok

Het regent aanbiedingen: sla je slag in de nazomer

Heerlijk uitgerust en ook flink wat euro’s armer na de zomervakantie? De meeste mensen houden in september de hand op de knip. Toch is juist de nazomer de tijd van mooie aanbiedingen.

‘Spullen met 50 procent korting laat ik liggen, die kunnen goedkoper’’, weet Anna Brinkman (37). Zij is een echte koopjesjager: haar mailbox zit vol met berichten met de laatste aanbiedingen en wekelijks spit ze reclamefolders door. Vooral aan het eind van de zomer slaat ze haar slag voor specifieke producten. ,,Speelgoed is dan een stuk goedkoper, daarom koop ik in september al de sinterklaascadeautjes voor mijn kinderen. Zo kocht ik een keer een piramide van Playmobil die was afgeprijsd van 115 euro voor 25 euro.’’

  1. Veel souvenirwinkels staan op omvallen: ‘Misschien wel de meest vergeten bedrijfstak’

    Veel souvenir­win­kels staan op omvallen: ‘Misschien wel de meest vergeten bedrijfs­tak’

    Buitenlandse toeristen zijn na 15 juni weer welkom in ons land. Dat is goed nieuws voor de honderden souvenirwinkels in Nederland. De souvenirbranche is voor bijna 100 procent afhankelijk van buitenlandse bezoekers en zag de omzet sinds half maart teruglopen tot nagenoeg nul. De verwachting is dat veel winkeltjes het niet zullen redden. ,,We moeten het vooral hebben van Aziaten en Zuid-Amerikanen. Die zien we voorlopig niet terug.’’