Waarde sneakerbeurs StockX naar 3,8 miljard dollar
Sneakermarktplaats StockX heeft 255 miljoen dollar opgehaald bij investeerders. Daarmee is het Amerikaanse bedrijf, met ook een vestiging in Eindhoven, nu 3,8 miljard dollar waard. Omgerekend is dat 3,2 miljard euro. StockX zou zich voorbereiden op een beursgang die mogelijk later dit jaar al plaatsvindt.
Delen per e-mail
Op StockX kunnen mensen bijzondere sportschoenen, maar ook zaken als merkkleding, handtassen, horloges, electronica en collector’s items verhandelen. De aanbieders kunnen een minimumprijs instellen en als het artikel wordt verkocht, regelt StockX de levering.
Bovendien is op de site de prijs van het betreffende artikel gedurende het afgelopen jaar terug te vinden. Zo kun je net als op de aandelenbeurs zien of het specifieke paar schoenen dat je zoekt, bijvoorbeeld bijzondere Nike Air Jordans of Adidas Yeezy Boosts, in prijs stijgt of daalt.
In december haalde StockX ook al geld op bij investeerders. Toen werd de waarde van het bedrijf op 2,8 miljard dollar gezet. Afgelopen jaar werd op StockX voor 1,8 miljard dollar aan goederen verkocht. Dat leverde het bedrijf een omzet van 400 miljoen dollar op. De onlinemarktplaats was in de tweede helft van vorig jaar voor het eerst winstgevend.
Eerder spraken we al medewerkers van StockX bij de vestiging in Veldhoven: ,,Sneakers zijn de nieuwe bitcoin.’’ Lees hier het hele verhaal.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Boskalis-baas over rechttrekken schip in Suezkanaal: ‘Avonds zette ik gewoon de aardappelen op tafel’
In negen dagen tijd redde Boskalis twee keer de wereld. Eerst door containerreus Ever Given uit het Suezkanaal te halen en woensdag voorkwam het een ongekende olieramp door een stuurloos vrachtschip te bedwingen voordat het door de Noorse fjorden zou worden opengereten. Peter Berdowski, ceo van de Papendrechtse bagger- en bergingsspecialist, blikt terug. -
VIDEO
Beveiliger Albert Heijn duwt klant zonder mondkapje tegen rek: ‘Hij wilde de situatie de-escaleren’
Albert Heijn is in opspraak geraakt vanwege het optreden van een beveiliger in een filiaal op het Haarlemmerplein in Amsterdam, waarvan een filmpje circuleert op internet. Daarin is te zien dat hij een klant zonder mondkapje een duw geeft en probeert te overmeesteren. Een woordvoerder van Albert Heijn schrikt van de beelden, maar geeft aan dat de beveiliger de situatie juist wilde de-escaleren. -
PREMIUM
Hoe er meer windmolens op de Noordzee gebouwd worden zonder de natuur in de weg te zitten
Op land is er maar weinig ruimte voor windparken, dus lokt de Noordzee. Er zijn plannen voor de bouw van bijna vijfduizend windmolens in zee, maar ook voor de productie van waterstof en het gebruik van lege gasvelden voor de opslag van CO2. ,,Denk nou alsjeblieft niet dat die hele zee wordt volgezet met turbines, dat gaat niet gebeuren.’ -
PREMIUM
Kleine ondernemers lopen risico bij alternatieve financiering: Rente tot 400 procent’
Kleine ondernemers zijn steeds meer afhankelijk van alternatieve financiering. En daarmee lopen ze grote risico’s. Dat is de conclusie van een onderzoek door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar de markt voor alternatieve financiering. -
VIDEO
Zonnestudio’s moeten deuren gesloten houden
De zonnestudio’s blijven voorlopig op slot. De staat is niet verplicht om de sluiting van zonnestudio’s per direct ongedaan te maken, zo heeft de rechter vanochtend beslist. De brancheorganisatie hoopte via een kort geding heropening af te dwingen.
-
PREMIUMColumn
Wij hebben tweeverdieners keihard nodig
Irene van den Berg is journalist en columnist, gespecialiseerd in financiële psychologie. Zij probeert ons economische gedrag te verklaren. -
Recordomzet voor supers in paasperiode
De paasperiode betekende topdrukte voor de supermarkten. Volgens marktonderzoeker Nielsen waren de supers in de week voor Pasen goed voor een omzet van 974 miljoen euro. Daarmee is het vorige record van 915 miljoen euro dat vorig jaar in de boeken werd gezet verbeterd. -
PREMIUM
Online platforms als reddingsboei voor kleine winkels: ‘Moeten voorkomen dat ze verdwijnen’
Kleine, lokale winkeliers hebben geen schijn van kans om in hun eentje online te concurreren met de grote webshops. Zeker nu de meesten vanwege coronamaatregelen maar beperkt (alleen op afspraak) open zijn. Juist in tijden van nood ontstaan vaak initiatieven om het hoofd boven water te houden. Online platforms als Lokaal Ideaal en Ons Magazijn zijn in het leven geroepen om vooral die kleinere winkelier te helpen. ,,Ze kwamen op het juiste moment.’’