Zes klagende vouchereigenaren in het gelijk gesteld:
‘Dat betekent niet dat íedereen gelijk krijgt’
De Geschillencommissie Reizen heeft recent zes klachten van reizigers, die geen genoegen nemen met een reisvoucher, gegrond verklaard. De reisondernemers zijn in deze gevallen verplicht om tot snelle uitbetaling over te gaan. Door de coronapandemie zijn honderdduizenden vouchers uitgedeeld en lang niet alle gedupeerden zijn er blij mee.
Delen per e-mail
Een van de door de commissie gegrond verklaarde klachten kwam van een reiziger die weigerde om een voucher aan te nemen voor een 6-daagse pakketreis naar New York voor drie personen ter waarde van 3655 euro. De man eiste de reissom terug. De commissie vond dat de klager goede argumenten had en oordeelde dat hij binnen een maand het geld teruggestort moet krijgen op zijn rekening. ,,Dit houdt dus in dat wanneer de consument een voucher niet accepteert, de ondernemer verplicht is om het betaalde bedrag terug te betalen”, schrijft de commissie in een toelichting op die zaak.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
De miljoenenslag na het omvallen van Hudson’s Bay is nog niet voorbij
Een jaar na de teloorgang van warenhuis Hudson’s Bay woedt de grootste juridische oorlog ooit in de Nederlandse winkelstraat. Het Canadese concern haalt alles uit de kast om niet nog 280 miljoen euro te moeten betalen. ‘Het is bijna trumpiaans.’ -
PREMIUM
Hoogleraar: ‘Huidige maatregelen zijn economisch extreem schadelijk’
De verlenging van de lockdown die premier Rutte deze week aankondigde, brengt de economie nog grotere schade toe, terwijl de effecten verwaarloosbaar zijn. Volgens hoogleraar economie Bas Jacobs is het tijd voor een nieuwe aanpak. ,,Het instrument van de lockdown is bot geworden.” -
PREMIUM
De lonen stijgen maar de koopkracht zal dalen, zo zit dat
Schraalhans is keukenmeester dit jaar. De lonen stijgen nog wel, maar minder dan de inflatie. Dat betekent dat de koopkracht van de meeste Nederlanders zal dalen. -
PREMIUM
Elske Doets Reisondernemer ziet corona als ‘zegen’: Bij veel bedrijven zat het al fout
Collega-reisondernemingen verklaren haar voor gek dat zij corona als een zegen ziet. Directeur Elske Doets van Doets Reizen: ,,Natuurlijk is het superpijnlijk dat alles op stilstand is gezet, maar nu kun je wel kijken hoe je jezelf en je bedrijf kunt resetten.” -
PREMIUM
Reisbranche verwacht financieel bloedbad: ‘Helemaal geen geld om vouchers terug te betalen’
Sinds de coronacrisis hebben reisaanbieders al zo'n 4000 banen geschrapt. Maar met alleen snijden in hun personeelsbestand zullen ze het einde van de coronacrisis niet halen. ,,50 tot 60 procent van de reisondernemingen zal over een half jaar failliet zijn of zelf de stekker eruit hebben getrokken.”
-
Brexit / video Nieuwe douaneregels tussen EU en Verenigd Koninkrijk van kracht
De nieuwe douane- en grensformaliteiten tussen de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk zijn om middernacht ingegaan. De Britten hebben om 23.00 Engelse tijd de interne Europese markt verlaten en staan nu, vier jaar na het brexitreferendum, daadwerkelijk op eigen benen. -
Update Belgische detailhandel: Nederlanders welkom, maar kom niet massaal
De Belgische detailhandelsorganisatie Comeos zegt dat Nederlanders van harte welkom zijn om in België te komen winkelen. ,,Als mensen de coronaregels respecteren hebben wij daar geen probleem mee. Maar het is absoluut niet de bedoeling dat hier massaal Nederlanders komen winkelen”, zegt Hans Cardyn van Comeos. -
Shell schrapt circa 900 banen in Nederland
Shell schrapt circa 900 banen in Nederland als onderdeel van de eerder aangekondigde grote reorganisatie bij het olie- en gasconcern. Dat komt neer op ongeveer een tiende van het totale Nederlandse personeelsbestand.