Volledig scherm
Beeld uit de nieuwe reclamecampagne van Grolsch. © Grolsch

Kunst, film en natuurlijk de beugel in nieuwe campagne van Grolsch

ENSCHEDE - Woensdagavond is hij voor het eerst te zien op tv: de nieuwe reclamecampagne van Grolsch. De opvolger van het legendarische ‘Vakmanschap is Meesterschap’ is volgens de brouwer zelf ‘onmiskenbaar Grolsch’.

Volgens het persbericht van Grolsch draagt de brouwer met deze commercial de liefde voor muziek, film, festivals en kunst uit. Slogan in de campagne is ‘Proef karakter’.

Eigenzinnig

Ard Bossema, marketing directeur bij Grolsch: „Grolsch wordt gezien als anders, eigenzinnig. Wij noemen dat karakter. Karakter is je niet laten leiden door anderen, maar het zelfvertrouwen en de overtuiging hebben om je eigen pad te kiezen. Zo hebben we onze campagnes altijd ingestoken. Of het nu gaat om ‘Vakmanschap is Meesterschap’, ‘Op een dag...’ of ‘Komt tijd, komt Grolsch’. Het was altijd herkenbaar, uniek en duidelijk Grolsch. Dat is wat we onszelf ook nu hebben opgelegd: een campagne creëren die onmiskenbaar Grolsch is en waar we met z’n allen trots op kunnen zijn.”

De nieuwe Grolsch-commercial is via deze link te bekijken (18+)

Legendarische campagne

De geschiedenis van Grolsch kent een aantal spraakmakende reclamecampagnes. Legendarisch is ‘Vakmanschap is meesterschap’, bedacht door directeur Gerard Brummer en met prachtige klassieke muziek van Clous van Mechelen. De camapgne was de langstlopende in de Nederlandse reclamegeschiedenis  en de slogan Vakmanschap is Meesterschap werd zelfs opgenomen in de Dikke Van Dale.

(Lees verder onder de video)

Gestolen meisje

In de jaren ’80 volgde de campagne ‘Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch’. De poster van het meisje in het witte badpak werd de meest gestolen poster uit bushokjes.

Volledig scherm
De reclameposter met het meisje in het witte badpak was in die tijd de meest gestolen reclameposter uit bushokjes. © Grolsch

Hipsters

Met de campagne voor speciaalbier Kornuit ging Grolsch terug naar de sfeer van Vakmanschap is Meesterschap. Alleen dit keer geen oude vakmannen, maar stoere hipsters in de hoofdrol. De campagne werd genomineerd voor de reclameprijs de Gouden Loeki.

In samenwerking met indebuurt Enschede

Enschede e.o.