Volledig scherm
© News United/Dennis Bakker

Brand in flatgebouw in Enschede, bewoners ademen rook in

ENSCHEDE - In een flatgebouw aan de Wethouder Haantjesstraat in Enschede heeft zondagavond een korte, maar felle brand gewoed. De vlammenzee zorgde voor flinke rookontwikkeling. Twee personen zijn nagekeken door ambulancepersoneel. Zij hadden rook ingeademd.

De brandweer was met meerdere eenheden ter plaatse om de vlammenzee onder controle te krijgen. De bewoners van de flats werden uit hun woningen gehaald. Zij stonden op straat en een aantal van hen werd opgevangen in een politieauto.

De vlammenzee zou gewoed hebben in de keuken van een van de flats. De Wethouder Haantjesstraat ligt in de Enschedese wijk Scheurserve. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. De schade aan de getroffen flat is fors. De bewoners kunnen voorlopig niet meer terug naar hun woning.

In samenwerking met indebuurt Enschede

Enschede e.o.