Volledig scherm

Grolsch op 11 in merken-top 100

ENSCHEDE - Uitgerekend in het jaar dat personeel van Grolsch voor het eerst in de historie tot staking overging, heeft de brouwerij uitstekend gepresteerd.

Grolsch klom twee plaatsen in de top 100 van grootste merken in de supermarkt en staat nu op nummer 11. Ook de omzet van Grolsch nam fors toe, van 135 miljoen in 2012 naar 152 miljoen in 2013. Concurrent Heineken staat weliswaar opnieuw op 5, maar zag de omzet stevig dalen.

Speciaalbieren
De volumegroei van Grolsch is volgens de brouwerij onder andere toe te schrijven aan de stijgende verkoop van het alcoholarme Stender (met 35 procent) en de speciaalbieren Hersftbok, Lentebok, Weizen en Kanon (20 procent). Ook is de introductie van het nieuwe biermerk Kornuit van invloed, aldus Grolsch.

Bolletje
Bolletje steeg van plaats 53 naar 48, de omzet met 8 procent van 53 naar 57 miljoen euro. Volgens IRI doen vooral Oerknäck en ontbijtkoek in hersluitbare zak en kuipverpakking het erg goed. Johma staat op plaats 53 (was 54). De omzet in Losser steeg van ruim 53 naar ruim 54 miljoen euro.

De top 100 wordt opnieuw aangevoerd door de merken Campina, Marlboro en Douwe Egberts.

In samenwerking met indebuurt Enschede

Enschede e.o.