Volledig scherm
PREMIUM
Detlef Döbberthin, marketingdirecteur Flughaven Münster-Osnabrück (FMO) © Flughaven Münster-Osnabrück

Luchthaven Münster-Osnabrück: ‘We laten van ons horen in Twente’

ENSCHEDE - Detlef Döbberthin, marketingdirecteur van Flughaven Münster-Osnabrück (FMO), is vastbesloten om van ‘zijn’ luchthaven weer een groot succes te maken. „Ik wil Nederlanders trekken, dus dan moet ik ook Nederlands kunnen”, is Döbberthins overtuiging. Met meer bestemmingen, meer reclame en betere aansluitingen aast de luchthaven op de Twentenaar.

Er zit weer bloei in de Duitse luchthaven, maar dat was niet bepaald vanzelfsprekend. Een paar jaar geleden kampte Münster-Osnabrück met forse problemen. De financiële crisis en het faillissement van AirBerlin lieten diepe sporen na op de Duitse luchthaven. Het aantal bestemmingen nam sterk af, bijna evenredig aan het aantal Nederlandse bezoekers. Met 787.000 passagiers over 2016 draaide FMO het slechtste jaar ooit. „AirBerlin maakte veel reclame in Nederland. Door het faillissement viel onze belangrijkste speler weg”, vertelt Döbberthin.

In samenwerking met indebuurt Enschede

Enschede e.o.