Een medewerker van Blokker vertrekt met een pakketje richting een klant. De winkelketen zette eerder dit jaar de bezorgdienst Blokker Express op, om onder meer PostNL te ontlasten. Het bedrijf wil de eigen bezorgdienst verder uitbreiden.
Volledig scherm
PREMIUM
Een medewerker van Blokker vertrekt met een pakketje richting een klant. De winkelketen zette eerder dit jaar de bezorgdienst Blokker Express op, om onder meer PostNL te ontlasten. Het bedrijf wil de eigen bezorgdienst verder uitbreiden. © ANP

Hoe Blokker zichzelf na 125 jaar opnieuw uitvindt

Blokker bestaat deze zondag precies 125 jaar. Op 25 april 1896 richtten Jacob Blokker en zijn echtgenote Saapke Kuiper in Hoorn De goedkope IJzer- en Houtwinkel op. Blokker groeide uit tot een huishoudketen met honderden vestigingen in binnen- en buitenland. De laatste vijf jaar waren moeizaam en draait het bedrijf verlies. Toch zijn de huidige eigenaren optimistisch. ‘Het bruist weer bij Blokker.’ 125 jaar historie vanuit vier invalshoeken.  

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.