Nathan (19) haalde zijn vaccin in de prikbus van de GGD: ‘Nu ben ik in één keer klaar, net zo makkelijk’

VIDEOWie vier maanden geleden aan Wim Leereveld vroeg of hij zich wilde laten vaccineren tegen corona zou een ontkennend antwoord hebben gekregen. Maar maandag liet hij zich toch prikken bij de vaccinatiebus in Scherpenzeel, en trok eigenhandig nog meer Woudenbergers over de streep. 

  1. Lotte (33) lag na verkeersongeluk in de kreukels: ‘Ben geen Oprah, maar wil wel mensen inspireren’
    PREMIUM

    Lotte (33) lag na verkeerson­ge­luk in de kreukels: ‘Ben geen Oprah, maar wil wel mensen inspireren’

    De auto schepte haar in volle vaart. Met fiets en al vloog Lotte van Trigt met een ijselijke kreet door de lucht. Maar het was juist de stilte toen ze op het asfalt was beland, die haar zusje door merg en been ging. Wonderwel overleefde Lotte het ongeluk. Sterker nog, nu vijftien jaar later bereidt ze zich voor op haar tweede Ironman binnen twee maanden. ,,Ik ben zo blij dat ik dit kan vertellen.”
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.