Volledig scherm
Beursvloer De Haaksbergse Uitdaging bij Wegdam Foodlink © Beeldstudio-Oost

Beursvloer De Haaksbergse Uitdaging levert 37.000 euro op

HAAKSBERGEN - Een avond netwerken, met een opbrengst van bijna 37.000 euro. De beursvloer van De Haaksbergse uitdaging leverde dit jaar in totaal 40 matches op.

Het hele jaar door brengt de Haaksbergse Uitdaging vraag en aanbod bijeen, waar het gaat om helpen bij klussen die een ander zelf niet (alleen) kan uitvoeren. Het idee is gebaseerd op wederkerigheid, met gesloten beurs. Een bedrijf helpt een sportclub uit de brand met materiaal en mankracht en als tegenprestatie mogen medewerkers een dagje een clinic volgen.

Stabiel

Ook de eerst twee edities leverden een veertigtal matches op. Een stabiel resultaat dus op de beursvloer die dit keer bij Wegdam Foodlink werd gehouden. De aanbiedingen variëren van 2 dagen gebruik van een bus van Bloesem Kinder Opvang door Fotogroep Haaksbergen tot een geluidsinstallatie die Olympia van de Schutterij te leen krijgt voor een kinderfestival.

Foodtruck

Een megamatch met meerdere aanbieders is er dit jaar gesloten voor de vitaliteitsbeurs die de buurtsportcoaches jaarlijks organiseren. Deze krijgt dit keer een enorme boost, dankzij Wegdam Foodlink, Thema catering, Albert Heijn Kamphuis en Havoc. Zij gaan in teamwork een lunch verzorgen voor de vitaliteitsbeurs. Dat gebeurt voor ongeveer 120 personen, vanuit een foodtruck. Buurtsportcoach Nienke Schuppens was na afloop reuze enthousiast.

Leerlingen

Het Assink lyceum is elk jaar weer vertegenwoordigd door meerdere leerlingen die helpen in het kader van hun maatschappelijke stage. Ook zij doen mee aan matches, zoals de leerling die de Facebookpagina voor IVN Haaksbergen gaat onderhouden en vier jongeren die gaan helpen het kleine kerkje in Buurse opknappen.

Enschede e.o.