Klant vindt tussen verse groenten in haar maaltijdbox een levende muis, die z’n buikje al vol heeft
Koken & EtenMaaltijdboxleverancier HelloFresh verrast zijn klanten wekelijks met verse ingrediënten en bijhorende recepten, maar soms valt de inhoud een beetje tegen. Zo vond Nele Saey uit het Belgische Knesselare, een plaatsje tussen Brugge en Gent, tot haar verbazing een muis tussen de producten.
Het bericht dat Nele op Facebook erover postte kreeg maar liefst 27.000 likes, 77.000 opmerkingen en werd 4900 keer gedeeld. Op de foto’s die erbij stonden is te zien dat een muis al naarstig had geknabbeld aan de producten in de box en ook uitwerpselen had achtergelaten.
Nele had na de ontdekking meteen de klantenservice gebeld om het probleem te melden en een nieuwe box te bestellen. ‘Oei, dat is jammer, probeert u toch nog iets te redden om op te eten’, was de verrassende reactie die ze kreeg. ‘We zullen de zaak onderzoeken.’
Diverse mails en telefoontjes volgden, zonder dat een oplossing werd gevonden. Tot Nele Saey twee weken geleden het resultaat van het onderzoek kreeg doorgestuurd. ‘Wij hebben onze activiteiten met betrekking tot ongediertebestrijding aangescherpt en opgevoerd’, luidde het laconieke antwoord.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMBinnenkijken
Ze wonen in een stijlvol herenhuis, toch vertrekken Birgit en Martin voor ander pareltje
Birgit Verwer en Martin Hoorweg verkopen hun prachtige herenhuis aan de Valkenboslaan in Den Haag. Ze wilden al langer de stad uit, en hebben nu het pareltje gevonden dat ze zochten, in het buitengebied van het Achterhoekse Doetinchem wel te verstaan. -
Lidl past afbeelding op kroepoekverpakkingen aan vanwege ‘racistische’ elementen
Als je kroepoek koopt bij supermarkt Lidl, dan zie je op de verpakkingen een man met een lange snor en een rijsthoed. Dat is racistisch, vindt Asian Raisins, een belangenorganisatie die mensen bewust wil maken van discriminatie tegen Aziaten. De organisatie stuurde eind vorig jaar een mail naar de supermarkt, met als resultaat dat Lidl nu de illustraties aanpast. -
Koken & Eten
Waarom je supermarkthummus moet laten staan en het beter zelf kunt maken
Het is morgen Internationale Hummus Dag. Hoogste tijd om de kikkererwtenspread onder de loep te nemen, want het is in de afgelopen tien jaar in rap tempo populair geworden. In iedere supermarkt zijn minstens vijf smaken te vinden. -
PREMIUMKoken & Eten
Consumenten hamsteren olie: waarom supermarkten beter zwijgen over deze ‘oliecrisis’
Door de oorlog in Oekraïne dreigt er een tekort aan plantaardige olie, waardoor we massaal flessen zonnebloemolie inslaan. Nu de schappen leeg raken moeten we op zoek naar alternatieven. Moeten we ons zorgen maken om andere oliesoorten die wellicht ook bijna op zijn? -
PREMIUMKoken & Eten
Experts over zelf brood bakken: koop in elk geval geen broodmix
Nu brood in prijs stijgt, vliegt niet alleen bloem de winkels uit. Ook de broodbakmachine is bij veel mensen weer in trek. Maar als het brood niet lekker uitpakt, kan je enthousiasme als beginnende thuisbakker snel afnemen. Broodbakexperts Nico Lespoix en Eva De Voeght geven tips én een basisrecept.
-
Benzine in Duitsland vanaf volgende week 50 cent per liter goedkoper dan in Nederland
Duitsland voert op 1 juni een accijnsverlaging door, waardoor een liter Euro 95 dan 1,72 euro kost. Dat is bijna vijftig cent minder dan in Nederland. Ten opzichte van de Nederlandse adviesprijs bedraagt het verschil zelfs meer dan 60 cent. -
De nare bijsmaak van de term Human Resources: ‘Mensen zijn geen productiemiddelen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: Human Resources -
PREMIUMvoor jou geproefd
Groentechips: is het een goed alternatief voor een gewoon chippie?
Groentechips lijken gezond. Er zit immers groente in, toch? Maar is dat wel echt zo? En voor welke fiets je nét dat blokje om? We trekken vijf zakken open en laten ons deskundige, driekoppig panel testen op kraak en smaak.