Kaarsen van McDonald’s.
Volledig scherm
Kaarsen van McDonald’s. © Golden Arches Unlimited

McDonald’s brengt kaars met ‘Quarter Pounder’-geur op de markt

Koken & etenDe Amerikaanse hamburgerketen McDonald’s lanceert een lijn geurkaarsen. Alle kaarsen zouden de exacte geur van een ‘Quarter Pounder’-hamburger geven. Een marketingstunt of een souvenir om mee naar huis te nemen?

Op de souvenirswebsite van McDonald’s, Golden Arches Unlimited, zijn de pakketten met zes geurkaarsen binnenkort te vinden. De geuren zijn: brood, ketchup, augurken, kaas, uien en gehakt. Dit zijn de ingrediënten van de Quarter Pounder. 

De kaarsen hebben elk ongeveer 25 branduren en de verpakking adviseert de kaarsen samen te branden voor ‘maximale heerlijkheid’. De kaarsen worden uitgebracht om het 50-jarig bestaan van de hamburger te vieren.

Quarter Pounder souvenirs.
Volledig scherm
Quarter Pounder souvenirs. © Golden Arches Unlimited

Het is niet de eerste keer dat een fastfoodketen een bijzonder product lanceert. Zo kondigde Kentucky Fried Chicken vorige week met een samenwerking met Crocs aan. In 2016 bracht KFC overigens ook al een geurkaars op de markt. Wellicht wil McDonald’s de concurrentie bijblijven met de nieuwe productielijn.

Volgens een woordvoerder van McDonald’s Nederland zijn de geurkaarsen (nog) niet in Nederland verkrijgbaar. Het is een Amerikaanse campagne en de beschikbaarheid van de kaarsen reikt tot Amerika.

Zo snel verwelkt een hamburger van Burger King en dat is goed, zegt de bekende keten: