Volledig scherm
Mike en Lidya Egelink van cafetaria De Egel uit Losser zijn op plek 54 geëindigd in de Cafetaria top 100. © Carlo ter Ellen DTCT

Cafetaria Losser in top 100: 'Veel geïnvesteerd in lunchgerechten'

LOSSER - Cafetaria De Egel Eten en Drinken aan de Gronausestraat in Losser is in de landelijke cafetaria Top 100 op de 54ste plaats geëindigd. Wat maakt dat De Egel zo hoog eindigde? Eigenaar Mike Egelink geeft antwoord.

1. Waarom scoort De Egel Eten en Drinken zo goed?

„Ik denk dat dat komt door ons concept. We hebben veel geïnvesteerd in lunchgerechten. We hebben veel luxe belegde broodjes met de club sandwich als specialiteit van het huis. Die broodjes maken we net als de hamburgers helemaal zelf. We zijn een cafetaria waar je ook kunt lunchen tussen de middag. En dat is iets wat er volgens mij nog niet was in Losser.”

2. Opvallend dat jullie geen website hebben. Waarom niet?

„Dat is een vraag die we ook gesteld kregen toen we voor de Top 100 benaderd werden. Ik vreesde dat dat een paar minpunten zou opleveren maar dat viel best mee. Maar onder andere door het feit dat mensen soms toch nog moeite hebben met het vinden van onze menukaart gaat onze eigen website nog dit jaar de lucht in.”

3. Is dit de eerste keer dat De Egel in de top 100 staat?

„Ja, we zijn in 2002 begonnen met Het Egeltje, aan de andere kant van het dorp. Sinds 2014 run ik de huidige zaak samen met mijn vrouw. De klassering in de Top 100 is een grote eer. Als het aan ons ligt zal het ook niet bij deze ene keer blijven. Het is prachtig om te zien dat de Lossernaren ons zo waarderen. Die waardering blijkt onder meer uit de plaatselijke bakker die gebak langs komt brengen.”

4. Hoe zag het rapport er uit?

„Wat betreft prijs-kwaliteit en presentatie scoren we het hoogst met 95%. Op hygiëne scoren we ook hoog met 93%. Het enige waar we wat 'minder' op scoren is communicatie en marketing met 80%. De totaalscore bedraagt 85%.”

5. Waar moet een goede cafetaria volgens jou aan voldoen?

„Het belangrijkste is wat mij betreft klantvriendelijkheid en gastvrijheid. Het kan nooit zo zijn dat je als cafetaria de hoofdprijs vraagt voor je producten. En een cafetaria moet niet stil zitten maar met de tijd mee gaan.”

Oldenzaal e.o.