Laurie Wissink, Jurgen Wissink en Marcel Roorda, initatiefnemers terrasjeboeken.nl.
Volledig scherm
PREMIUM
Laurie Wissink, Jurgen Wissink en Marcel Roorda, initatiefnemers terrasjeboeken.nl. © Lars Smook

Terrasjeboeken.nl wil vanuit Oldenzaal horeca in heel Nederland bedienen

OLDENZAAL - De terrassen moeten nog opengaan, maar de strijd om de gunst van de horecaondernemers en hun klanten barst nu al los. Met steun van Heineken brengen de Oldenzaalse ondernemer Jurgen Wissink en het Enschedese IT-bedrijf Doop  vandaag het platform terrasjeboeken.nl online.

Waar het concurrerende Boeskooltafel.nl vorige week zijn initiatief presenteerde, trekt Jurgen Wissink (in het dagelijks leven mede-eigenaar van installatietechnisch adviesbureau Dijkoraad) samen op met de gemeente Oldenzaal en de horeca in het Boeskoolstadje. Het idee voor dit digitale reserveringssysteem borrelde ruim vijf weken geleden (‘paaszaterdag’)  op bij Wissink en zijn dochter Laury (18). In korte tijd werd een plan van aanpak geschreven. „Vanuit de filosofie: hoe kunnen we de horeca uit het slop trekken”, vertelt Wissink.

Oldenzaal e.o.