'Vervoer op maat' in Enschede en Hengelo door Taxi Brookhuis uit Oldenzaal

OLDENZAAL - De vervoerscombinatie Hulshof (Albergen) en Nijhuis (De Lutte) gaat het 'Vervoer op maat' verzorgen in Oldenzaal. Mensen met een WMO-pas (de huidige Regiotaxi), schoolleerlingen en de bezoekers van de dagbesteding worden dan met busjes van deze bedrijven vervoerd. Tevredenheid ook bij Brookhuis Taxivervoer uit Oldenzaal, dat dezelfde groepen gaat vervoeren in Enschede en Hengelo.

Volledig scherm
Voor de werkgelegenheid bij hun bedrijf zijn Erwin en Ronald Brookhuis zeer content met het feit dat hun bedrijf het 'Vervoer op maat' in Enschede, Hengelo, Losser en Haaksbergen mag gaan verzorgen. © Carlo ter Ellen DTCT

Ondanks het verlies van de Regiotaxi in zijn eigen gemeente, het leerlingenvervoer werd al gedaan door Luttikhuis uit Losser, is Ronald Brookhuis zeer tevreden met de uitkomst van de aanbesteding. Hij legt uit waarom er toch feest is gevierd: "Voor de aanbesteding was het 'Vervoer op maat' in twaalf gemeenten opgedeeld in acht zogeheten percelen. Als bedrijf kon je maximaal drie percelen gegund krijgen. Van de 100 procent hebben we nu 90 procent gekregen. Natuurlijk hadden we Oldenzaal ook heel graag gewild. Maar we hebben echt voor onze mensen -circa 500- en de werkgelegenheid gekozen." 

Contract

"In Oldenzaal rijden twintig van onze chauffeurs", vertelt Brookhuis. "In Enschede hebben we straks 200 chauffeurs en 75 busjes nodig nodig en in Hengelo honderd chauffeurs en nog eens 35 busjes. Zowel in Losser als in Haaksbergen, die beide onder Enschede vallen, hebben we twintig busjes nodig. Bovendien hebben we nu, na jaren van onzekerheid, een contract voor drie jaar met daarna nog eens drie optiejaren."

Hulshof/Nijhuis

Ook tevreden is dus de vervoerscombinatie Hulshof/Nijhuis. Met ingang van 1 juli gaan zij de Oldenzalers met een WMO-pas vervoeren. Het leerlingenvervoer komt daar vanaf 1 augustus bij. Als laatste onderdeel komt het vervoer van en naar de dagbesteding per 1 januari 2018 in handen van Hulshof en Nijhuis. Tot al deze data verandert er niets voor de mensen die gebruikmaken van deze vervoersvormen. Ruim voor de overgangsdatum ontvangen zij allemaal persoonlijk bericht met meer informatie over de nieuwe vervoerder.

Oldenzaal e.o.

Poll

Noordtak Betuwelijn moet ten koste van alles om Oldenzaal heen worden geleid

Noordtak Betuwelijn moet ten koste van alles om Oldenzaal heen worden geleid

  • Absoluut, nog meer treinverkeer dwars door Oldenzaal is onacceptabel (28%)
  • Boerskotten en arboretum opofferen is onaanvaardbaar, dan maar door de stad (23%)
  • Een verdiepte aanleg zoals in Nijverdal is gerealiseerd, is een prima alternatief (49%)
1201 stemmen