Voor de horeca op Scheveningen is het niet bepaald een topjaar. Deze foto werd donderdagmiddag om 16.00 uur genomen op de boulevard. Veel terrassen zijn leeg.
Volledig scherm
PREMIUM
Voor de horeca op Scheveningen is het niet bepaald een topjaar. Deze foto werd donderdagmiddag om 16.00 uur genomen op de boulevard. Veel terrassen zijn leeg. © Frank Jansen

Oudste badplaats van Nederland piekert zich suf over wegblijven bezoekers: ‘De belevenis is niet optimaal’

Op een paar hele drukke dagen na, bleef het ondanks het prachtige weer deze zomer opvallend rustig op het strand van Scheveningen. Strandtenthouders hebben het over ‘een rampzalige zomer’. De gemeente denkt dat mensen door de stijgende prijzen ‘twee keer nadenken’ over een dagje strand, maar ondernemers en politici vermoeden dat het probleem echt bij de badplaats ligt. ‘Er moet een charmeoffensief komen'. 

4 reacties

  • henry fokke

    2 maanden geleden
    Voor het zelfde geld kun je in plaats van een halve een volle dag op het strand zitten/liggen bij de minder bekende badplaatsen
  • Jaf Hal

    2 maanden geleden
    Toch wel weer bijzonder dat er allerlei veronderstelde argumenten worden genoemd en de belangrijkste genegeerd word. Het is te duur !!!
  • Cecile Tanck

    2 maanden geleden
    ‘Aso’s’ voortaan niet meer welkom in Scheveningen, mensen die veel geld uitgeven des te meer... Kennen jullie dit bericht nog? Denk dat dit een van de redenen is dat het niet druk meer is in Scheveningen....
  • D Braam-Hollander

    2 maanden geleden
    Het grootste probleem van het wegblijven van de toeristen is de slechte bereikbaarheid met het openbaar vervoer in de stad. Tel daar de dure parkeergelden bij op en de te dure consumpties van de horeca en het plaatje is compleet. Mensen willen de auto dichtbij het strand hebben staan voor een klein bedrag, maar zolang het de pan uitrijst met de prijzen gaan ze zoeken naar een goedkopere oplossing.