Een record voor de Lion King: binnen vier weken 2 miljoen bezoekers in Nederland

De remake van Disney’s The Lion King heeft opnieuw een record gebroken. Binnen slechts vier weken kochten al meer dan 2 miljoen mensen in Nederland een kaartje voor de film. Dat meldt distributeur Disney.

Nog nooit bereikte een bioscoopfillm deze mijlpaal in zo’n korte tijd, aldus Disney. De vorige film die in Nederland 2 miljoen bezoekers trok, Bohemian Rhapsody, deed daar bijna vier maanden over. De nieuwe versie van The Lion King, die sinds 17 juli in ons land op het witte doek te zien is, brak al verschillende records. Ook de bezoekersaantallen van 100.000, 500.000 en 1 miljoen werden in recordtempo gehaald. De film doet het niet alleen in Nederland heel goed, wereldwijd is de opbrengst van de live action-film binnen vier weken de 1,3 miljard dollar gepasseerd.

De remake, met de stemmen van onder anderen Beyoncé en Seth Rogen, vertelt het verhaal van leeuwtje Simba dat is voorbestemd zijn vader Mufasa op te volgen als koning van de savanne. Als zijn vader echter overlijdt en zijn oom Scar de troon opeist, vlucht Simba weg om in een ver land een nieuw leven op te bouwen.

Volledig scherm
Zazu en Simba in The Lion King. © AP