Volledig scherm
Joy van Keep in actie tijdens DanceSing. © DanceSing

Indrukwekkende auditie Joy ten spijt: DanceSing levert kijkers in

Het aantal mensen dat naar SBS’ nieuwe talentenjacht DanceSing heeft gekeken is zo'n 18 procent minder dan van vorige week. Met 583.000 kijkers staat het programma van Johnny de Mol en Romy Monteiro op plek twintig van de best bekeken programma's gisteren.

Vorige week, bij de eerste aflevering van de nieuwe talentenjacht, haalde DanceSing nog 714.000 kijkers. Dat was nog goed voor een veertiende plek. Gordon en het andere jurylid in de show, Trijntje Oosterhuis, stelden in interviews juist te hopen dat de kijkcijfers zouden gaan stijgen.

In DanceSing wordt gezocht naar een talent dat niet alleen kan zingen, maar ook de sterren van de hemel danst. Volgens Gordon ‘is het in de hele wereld nog nooit voorgekomen dat een programma er technisch zo waanzinnig uitziet als dit’, zo liet hij voor de start van het programma weten. ,,Er gebeurt zo veel qua special effects, 3D, augumented reality, overweldigend. En dat vind ik zo mooi, dat John de Mol dat gewoon weer doet.’’

Die stem!

Gordon en Trijntje Oosterhuis waren gisterenavond erg onder de indruk van de Bredase Joy van Keep (20). De juryleden gebruikten dan ook hun enige mogelijkheid om iemand direct door te sturen naar de volgende ronde. ,,Die stem!”, jubelde Gordon meteen nadat Joy, die al eens meedeed aan The Voice, klaar was met haar versie van het nummer Creep. ,,Je doet me denken aan Anouk.” 

Trijntje sloot zich daarbij aan. ,,Je brengt zo’n toffe energie met je mee. In deze competitie ben jij dé stem. Ik heb nog geen betere zangeres voorbij horen komen.”

6 Inside

Ook het programma 6 Inside trok donderdagavond minder kijkers. De nieuwe showbizzshow met Albert Verlinde en Jan Versteegh werd bekeken door slechts 131.000 mensen, een dieptepunt. Het programma begon vorige week maandag met 378.000 kijkers. Dat betekent dat twee derde van de kijkers is afgehaakt.

Het best bekeken programma van de avond was, traditiegetrouw, het Journaal van 20 uur waar ruim 2 miljoen mensen voor inschakelden. Op de tweede plek stond De Slimste Mens, waar 1,66 miljoen Nederlanders naar keken.